فرماندار ویژه میاندوآب با تاکید بر حمایت از تلاش‌های طاقت‌فرسای عشایر این شهرستان، گفت: می‌توان نمایشگاهی را برای عرضه محصولات تولیدی عشایر و ایجاد درآمد راه‌اندازی کرد.

علی پیام  در نخستین جلسه شورای عشایر گفت: عشایر زحمتکش همیشه پای انقلاب بوده و در عرصه تولید محصولات دامی نقش برجسته‌ای دارند و با امکانات کم و در سخترین شرایط این مهم را بر دوش دارند.

او گفت:آنان با دوری از امکانات به‌همراه خانواده خود ماه‌ها از محل زندگی خود دور می‌شوند و بنابراین همه ما وظیفه داریم در جهت حل مشکل آنان گام برداریم.

فرماندار ویژه میاندوآب گفت: راه‌اندازی نمایشگاهی جهت عرضه محصولات تولیدی عشایر با هدف معرفی و درآمدزایی می‌تواند موثر واقع شود.

او گفت: انجام هر کاری برای این قشر زحمت‌کش که از هر گونه امکانات دور هستند، موجب دلگرمی و پشتیبانی آنان می‌شود.

فرماندار ویژه میاندوآب گفت: اختصاص سهمیه آرد و مدیریت آن صرفا برای تامین نان عشایر در فصل کوچ در دستور کار گیرد تا مشکل آنان از نظر نان حل شود.

او گفت: جهاد کشاورزی این مهم را در اولویت قرار دهد و نظارت دقیق بر توزیع کالاهای اساسی داشته باشد و البته باید مراکز توزیع در سطح شهرستان به ویژه روستاها افزایش یابد تا از حالت انحصاری خارج شود.

پیام گفت: در رابطه‌ با پایش بیماری و مایه‌کوبی ‌دام‌های عشایر قبل از کوچ شبکه دامپزشکی روند را سرعت بخشد و طی یک هفته آتی به اتمام رساند تا دام عشایر قبل از کوچ در برابر بیماری‌ها ایمن شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.