مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با انتشار تصاویر دیگری از هنجار شکنی در حسینیه امینی ها حکم عزل متولی این حسینیه صادر شد.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: تصاویر دیگری از هنجارشکنی در حسینیه در فضای مجازی دیده شده که بر اساس مباحث قانونی، فقهی و حقوقی حکم عزل متولی را صادر کردیم و امیدواریم دادگاه رأی ما را بپذیرد.

حجت‌الاسلام مجیدی گفت: حسینیه امینی‌ها بر اساس قانون و نیت واقف موقوفه غیرمتصرفه است و متولی خاص دارد، چرا که واقف این حسینیه متولی آن را «اولاد اکبر» معرفی کرده و هیچ شرطی هم برایش نگذاشته است یعنی در وقف‌نامه نگفته که این اولاد اکبر باید متقی و ارشد باشد و فقط بیان کرده این موقوفه در هر زمان در اختیار بزرگ‌ترین فرزندش باشد.

او می گوید:  سازمان اوقاف با تولیت متولی فعلی مخالفت کرده که  دلایل این مخالفت را هم اعلام کردیم، اما، چون در وقف‌نامه صرفاً شرط اولاد اکبر ذکر شده، قانون هم به این فرد حکم تولیت داده  ؛ بنابراین ایشان متولی است و وظیفه‌اش این بوده که جلوی حرکت‌شکنی در حسینیه را بگیرد.

حجت‌الاسلام مجیدی گفت: چون این هتک حرمت به حسینیه امام‌حسین (ع) بوده، به همین خاطر دیروز بلافاصله اقدام کردیم و بر اساس مباحث قانونی، فقهی و حقوقی حکم عزل ایشان را صادر کردیم و البته این حکم به دادگاه می‌رود و امیدواریم که دادگاه رأی ما را بپذیرد.

اوگفت :اگر دادگاه رأی ما بپذیرد، عزل متولی اتفاق می‌افتد و اگر نپذیرد، به هر حال متولی یا ممنوع‌المداخله می‌شود و یا برای حسینیه «ضم امین» می‌گذارند.

مدیرکل اوقاف استان قزوین گفت: باید برخورد‌های ویژه قانونی اتفاق بیفتد و در عین حال کار ارشادی و فرهنگی انجام شود، چون هنجارشکنان یک عده قلیل هستند که دنبال آسیب زدن به ارزش‌های جامعه هستند. 

فیلمی در فضای مجازی مبنی بر حضور خانمی بدحجاب در حسینیه امینی‌ها منتشر شد که با وضعیت نامناسب از نظر پوشش در این مکان مقدس حضور یافته و به حرکات ناموزون پرداخته است.

دست به دست شدن و انتشار این فیلم موجب واکنش، آزردگی و رنجش خاطر قشر‌های مختلف مردم قزوین شد و پیگیری و برخورد با خاطیان و مسببین این امر از سوی مسئولان مربوطه را خواستار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.