میدان پانزده خرداد در مشهد، همیشه یکی از مکان های پر تردد شهر بوده است.

میدان پانزده خرداد مشهد در واقع یکی از چندین قطب اصلی رفت و آمد در مشهد است که مدتی است درگیر حصار شده و روزهای زیادی است که ما چهره اصلی این میدان را از خاطر برده ایم.

بله دقیقا روزهای زیادی است که این میدان اسیر حصارهای اطراف خود شده است و هنوز خبری از افتتاح پروژه آن نیست!

در واقع هر چند وقت یکبار شکل و شمایل این حصار ها تغییر می کند و امروزی تر می شود اما خود میدان مدت هااست که از پیش چشم ها قایم شده است و انگار به عنوان یک روزمرگی برای مردم عادی شده که میدان را با همین شمایل بپذیرند.

 

 

نقشه قطارشهری مشهد مقدس

در میدان پانزده خرداد مشهد چه می گذرد؟

برای پاسخ به این سوال پیگیری های بسیاری صورت گرفت و در آخر به قطارشهری رسیدیم و توانستیم پاسخی برای ابهام این موضوع بیابیم.

کیانوش کیامرز گفت: میدان پانزده خرداد در واقع ایستگاه پانزده خرداد خط ۳ قطار شهری مشهد است که اکنون نیز در دست احداث می باشد و دلیل حصارکشی های اطراف این میدان نیز اجرای این پروژه است.

مدیرعامل قطارشهری مشهد گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۸ شروع به کار کرد تا در این مکان احداث ایستگاه صورت بگیرد و تقریبا سه سال از آغاز آن تاکنون می گذرد.

او گفت: مرکز این میدان اگر بسته است به این دلیل است که ایستگاه زمانیکه به میدان پانزده خرداد می رسد، به صورت بدون سقف یا رو باز است که به همین دلیل برای امنیت مردم و سهول کار کارگران دور تا دور آن حصار گذاشته شده است اما در چهار طرف میدان دسترسی ها و ورود و خروج ها باز است.

کیامرز گفت: این پروژه راکد نیست و در حال احداث است و در هیچ یک از برهه های زمانی توقفی نداشته است اما با توجه به شرایط مالی در برخی از اوقات سرعت پروژه کمتر یا بیشتر شده است.

مدیرعامل قطار شهری مشهد گفت: ساخت هر کیلومتر از مترو( ایستگاه، نادگان، خرید تجهیزات و...) درحال حاضر هزار میلیارد تومان هزینه دارد و همانطور که میدانید خط ۳ قطارشهری مشهد ۲۸/۵ کیلومتر است که در طی سه فاز اجرا می شود.

به گفته او، فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ۷کیلومتر است که از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) با ۸ ایستگاه درحال احداث است که یکی از این ۸ ایستگاه در میدان پانزده خرداد قرار دارد.

کیامرز گفت:‌ باتوجه به قولی که شهردار مشهد داده اند و پیگیری های لازم که توسط قطار شهری مشهد صورت گرفته است، امیدواریم تا سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

 

میدان پانزده خرداد مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
خدا بیشتر در جریان هست که چه ثروتی اونجا هست که هنوز بعداز ۳ سال یا بیشتر هنوز که هنوزست دارن استخراج میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
زیر خاکی دارن در میارن بار فوق سنگین و کار طولانی☹️
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا رمضان زاده
۱۰:۲۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
هر کیلومتر ٢٠٠میلیارد خرج دارد و٨٠٠میلیارد هم به جیب
دزدها
Iran (Islamic Republic of)
فرخ
۰۳:۵۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
شهرداری مشهدالحق والانصاف خوب عمل کرده به خصوص درپاکیزگی شهربویژه اطراف حرم مطهروزیباسازی معابراگرکم وکاستی هایی هم بودوجداناًازسایرسازمانها ونهادها وارگانهای دولتی بهترعمل کرده دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
منصوره
۲۳:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
باسلام.امیدوارم این خط به سرنوشت خط مترو گلبهار مشهد گرفتار نشود.
خط گلبهار قرار بود دوسال پیش بعد از ده سال افتتاح شود.
تمام آهنها و ابزار و آلات در گلبهار زنگ زده و فرسوده شدن.
هرچند وقت یکبار یک چندتا ماشین و ابزار میارن انگار مانور میدن .بودجه کلانی به جیب می زنن ،بعد هم تا فصل بعدی بودجه خداحافظ!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
این خبر محرمانه است میدان پانزده خرداد درآمد تبلیغاتی برای شهرداری دارد و این درآمد خالص در هزینه ها قرار نمیگیرد و روزی چند نفر مثل آقای باقر زاده که در طرح اجرایی میدان شهدا بود تکرار میشود و فعلا بجای طرح های زیبا تبلیغات شرکت ها هستند و کسی هم متوجه این درآمد ها نیست