سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در مشهد مقدس خدمات ملی اما بودجه محلی است.

موسی‌الرضا حاجی بگلو گفت: سیاست‌گذاری شورای ششم براساس گفتمان انقلابی، مردمی، جهادی و‌ جوان گرایی است و تلاش کردیم شعارهایمان را در این حوزه‌ها به سرانجام برسانیم، یکی از معضلات مشهد حاشیه شهر است و بسیاری از مشکلات در نبود زیرساخت، اعتبار و امکانات است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: حضور چند ده میلیونی زائر و جمعیت میلیونی با بودجه ۲۶ میلیاردی پاسخگویی نمی‌شود.

او گفت: طرح شفافیت حقوق مدیران جزو مصوبات شورا بوده و حذف نشده بلکه اصلاح شده است، فرمانداری نیز ایرادی در مصوبه نگرفته است.

او گفت: ۳۸ درصد اعتبارات بودجه عمرانی شهرداری به حاشیه شهر اختصاص داده شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: وجود مشکلات در حاشیه شهر برخاسته از عدم زیر ساخت‌های لازم است و هر چه در این مسیر گام بر داریم صد در صد موفق نیستیم.

حاجی بگلو گفت: با ۴/۵ جمعیت و میزبانی سالانه ۳۰ میلیون زائر بودجه محلی داریم که این بودجه جوابگوی مشکلات شهری مشهد نیست.

به گفته او، دو کمیسیون ویژه بانوان و خانواده و ورزش و جوانان خروجی‌های مثبت داشتند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: یکی از شعار‌های شهرداران گذشته تعیین تکلیف پادگان ارتش بوده است که ۱۴ سال از آن می‌گذشت و بی نتیجه بود  در این دوره پس از ورود شهردار و پیگیری‌های فراوان در دستور کار قرار گرفت کمیسیون ماده ۵ در روز عید فطر اولین طرح‌های آن کلید خواهد خورد.

او گفت: تاکنون ۱۵۸ مصوبه داشتیم طرح‌های زود بازده در حاشیه شهر از جمله طرح‌های ۹ ماهه گذشته بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ۶ هزار میلیارد اختصاص بودجه به قطار شهری داده شده است و رهاورد سفر رئیس جمهور بسیار مثبت بود و امید می‌رود اعتبارات با نگاه ملی طرح‌ریزی شود

حاجی بگلو گفت: اقتصاد خراسان در سال ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سپرده مردم در بانک هاست که ۷۰ هزار میلیارد تومان  از سپرده  مردم استان به جای سرمایه گذاری در مشهد در تهران سرمایه گذاری می‌شود.

او گفت: در مشهد سرمایه گذاری خصوصی بسیار کم است، چون زیرساخت‌های لازم فراهم نیست و رغبتی برای این کار دیده نمی‌شود، در سال جدید حقوق هر عضو شورا ۲۰ میلیون تومان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: طبق گفته دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان جهت زیر ساخت‌های شهر مشهد امسال تخصیص پیدامی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.