رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد از اختصاص اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریالی از بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد به امور بانوان خبرداد.

فاطمه سلیمی گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد به صورت ویژه به امور بانوان اختصاص یافته که البته در اصلاح بودجه ممکن است این رقم تغییر کند.

او گفت: در کمیسیون خانواده و بانوان تاکنون پنج نشست تشکیل شده و برای نخستین بار در کشور بودجه‌ای برای حوزه بانوان در شهرداری مشهد اختصاص یافت.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مقرر شده در ۱۶ بوستان بالای پنج هکتار مساحت در مشهد، فضای ویژه بانوان ایجاد شود که تاکنون در ۹ بوستان محقق شده است.

سلیمی گفت: ۳۰ درصد از بودجه تشکل‌ها در شهرداری مشهد نیز به تشکل‌های بانوان اختصاص یافت.

او گفت: از دغدغه‌های بانوان، اشتغال زنان زندانی است که با همراهی سازمان میادین و سازمان بازآفرینی شهرداری طرحی در این زمینه در حال آماده سازی است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بیش از ۱۰۰ بانو نیز تاکنون برای اشتغال به بازارچه‌های کارآفرینی و مشاغل خانگی در مشهد معرفی شده اند.


بیشتر بخوانید


سلیمی گفت: همچنین در ماه رمضان امسال برنامه‌ریزی شده از طریق پویش‌های مختلف ۶ زن زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شوند.

او گفت: برای ورزش بانوان نیز ردیف بودجه وجود دارد، امسال در مسابقات جام رمضان در بخش بانوان ۷۲ تیم حضور دارند و بازی‌ها در حال برگزاری است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری متولی جمع‌آوری سه هزار معتاد متجاهر شده که برنامه‌ریزی‌ها در این اقدام با اولویت زنان و جوانان انجام شود.

سلیمی گفت: برای مشهد باید بودجه ویژه‌ای در سطح ملی دیده شود، در این خصوص نیز کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال کرده که بخشی از آن مربوط به حمایت از زنان سرپرست خانوار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.