دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از برپایی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، در ۱۳ منطقه شهری خبر داد.

حجت الاسلام حجت مجیدی گفت: این نمایشگاه از ۲۱ تا ۳۰ فروردین ماه در مشهد دایر است و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۸ تا ۲۲:۳۰ از نمایشگاه قرآن و عترت در مناطق مختلف این شهر دیدن کنند.

او گفت: پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با برپایی افزون بر ۲۰۰ غرفه در مناطق مختلف شهری برگزار می‌شود که نشان‌دهنده استقبال کمیته‌های مردمی از این نمایشگاه است.

دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد گفت: با توجه به دو سال وقفه برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد به دلیل کرونا، تصمیم بر آن شد تا این دوره از نمایشگاه به‌صورت منطقه‌ای برگزار گردد و بدین طریق امکان معرفی ظرفیت‌های مردمی مناطق نیز برای آشنایی مخاطبان هر منطقه صورت گیرد.

مجیدی گفت: موضوع بازطراحی فعالیت‌های موسسات و تشکل‌های مردمی در برپایی این دوره از نمایشگاه مورد توجه است و به همین دلیل معتقد هستیم در سال ۱۴۰۱ و در گام دوم انقلاب، موسسات قرآنی باید به سمت گام دوم انقلاب حرکت کنند و نمایشگاه قرآن و عترت فرصت مناسبی برای شناسایی خلاقیت و ظرفیت‌های جدید در این مسیر است.

او گفت: این نمایشگاه در ۱۳ مجموعه از فضا‌های شهری با حضور ۱۵۰ فعال قرآنی برگزار می‌شود. از سوی دیگر برای هر منطقه ۱۰ غرفه پیش‌بینی شد که در مجموع ۱۳۰ غرفه را شامل می‌شود که به علت استقبال دست اندرکاران تعداد آن‌ها به ۲۰۰ غرفه افزایش یافت.

دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد گفت: نقاط انتخاب شده از بوستان‌های مختلف سطح شهر است که در سال‌های گذشته مردم برای برپایی سفره افطار خود و تفریح به آنجا مراجعه می‌کردند، به همین دلیل این ظرفیت در این بوستان‌ها برای حضور مردم در نمایشگاه قرآن این مناطق فراهم شده است.

مجیدی گفت: بر همین اساس این ۱۳ نقطه شامل بوستان بخارایی در منطقه احمدآباد، پارک حجاب واقع در هدایت ۴۵، بوستان بهار در منطقه خواجه ربیع خیابان شهید ناصری، بوستان ارم واقع در پنج تن ۴۵، بوستان گل‌آرا در گلشهر ۵۷، بوستان نصرت در شهرک شهید رجایی، بلوار حر۲/۲، بوستان بانوان در میدان ثامن، بوستان کوهسنگی، بوستان وفا در میدان دلاوران، بوستان نیلوفر آبی در قاسم‌آباد، ضلع غربی بوستان ملت، آرامگاه فردوسی و در منطقه ثامن تقاطع نواب و شارستان است.

او گفت: این اتحادیه در خراسان رضوی ۴۰۰ تشکل مردمی دارد که فعالیت‌های قرآنی را بر عهده دارند و در کنار آن نیز ۳ هزارو ۷۰۰ جلسه قرآنی مردمی شناسنامه‌دار در حال برپایی محافل قرآنی هستند که ظرفیت بزرگی به شمار می‌رود.

به گفته او در حال حاضر پنج هزار فعال قرآنی در سطح استان حضور دارند که تمام فعالیت‌های قرآنی استان را این تشکل‌های مردم نهاد انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.