کیانوش کیامرز گفت: احتمال ابلاغ مصوبه دولت در روزهای دو شنبه یا سه شنبه این هفته وجود دارد و پس از آن میتوان اعلام کرد که رقمهای در نظر گرفته برای ساخت قطارشهری مشهد چه میزان است. علاوه بر این مصوبه، مدیریت شهری در بودجه ۱۴۰۱ برای ساخت خطوط ۲، ۳ و ۴ مترو مشهد ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.
در جریان سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در روزهای ابتدایی فروردین امسال به خراسان رضوی و مشهد، تصمیمات مالی برای تأمین اعتبار ساخت قطارشهری مشهد به عنوان یکی از پروژههای مهم این کلان شهر مصوب شد و مسئولان استانی و شهری پس از آن سفر منتظر ابلاغ مصوبات هیئت دولت هستند و بنا به گفته مدیرعامل قطارشهری مشهد، احتمال ابلاغ این مصوبه در روزهای دوشنبه یا سه شنبه این هفته وجود دارد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: از مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری برای ساخت مترو مشهد ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری برای خط ۲ و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر هم از محل منابع داخلی شهرداری برای خط ۴ در نظر گرفته شده است.
او گفت: از مجموع اعتبار در نظر گرفته برای ساخت خطوط قطارشهری ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خط ۳ قطارشهری مشهد در نظر گرفته شده است که از این رقم ۱۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به اوراق مشارکت و ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به منابع داخلی شهرداری است.
کیامرز گفت: شهرداری امسال باید از محل منابع خود ۶۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار برای ساخت خطوط مترو داشته باشد و در کنار این باید دید مصوبات سفر ریاست جمهور برای قطارشهری مشهد چگونه خواهد بود و چه میزان از این مصوبات را میتوان امسال محقق کرد.
او گفت: با توجه به اینکه ممنوعیت واردات واگن در کشور عملیاتی شده است، شهرداری برای تأمین نیاز واگن خط یک قطارشهری با شرکت مپنا وارد مذاکراتی شد که نتیجه آن به تنظیم لایحه منجر شده است. این لایحه روز چهارشنبه هفته گذشته با امضای شهردار مشهد و برای بررسی به شورای اسلامی شهر ارسال شده است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: امیدواریم در هفته جاری نیز در شورای اسلامی شهر برای بررسی این لایحه کارگروه تشکیل شود. پس از برگزاری جلسات فنی از شرکت مپنا نیز دعوت خواهد شد.
به گفته کیامرز، اکنون عملیات حفاری این خط در جبهه شرقی در حال انجام است، اما با توجه به اینکه دستگاه حفار در بولوار صبا به دیواره گرانیتی برخورد کرده است، کار به کندی پیش میرود، اما پس از عبور از این دیواره، سرعت کار دستگاه حفار افزایش مییابد و امیدواریم تا شهریور امسال عملیات حفاری در بخش شرقی خط ۳ قطارشهری مشهد به پایان برسد.
حتی جاده هاومعابرشمال شهرمشهد داغون وترافیک بیدادمیکنه.تمام هزینه هاوارزش های ساخت وسازدرقسمت جنوب شهرمشهدومناطق مرفه نشین خرج میشه.وهنوزصدای مستضعفان وحاشیه نشین های شهرخریدارنداره...