دبیر انجمن خودروسازان می گوید: عرضه خودرو در بورس می تواند به تک نرخی شدن قیمت آن کمک کند.

آقای نعمت بخش گفت: باید وزارت صمت اجازه دهد هیئت مدیره خودروسازان قیمت خودرو و روش عرضه را تعیین کنند.

به گفته دبیر انجمن خودروسازان اکنون  که هم خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو و هم در بورس عرضه شده، با توجه به شفافیت عرضه در بورس کالا، بهتر است خودرو در بورس عرضه شود.

آقای نعمت بخش  می گوید: اکنون رانت چند هزار میلیاردی از نحوه فروش خودرو در قرعه کشی توزیع می شود که باید جلوی آن را گرفت، همچنین باید جلوی دو نرخی شدن خودرو را بگیریم.

به گفته فعالان بازار خودرو، اکنون کمبود عرضه خودرو، رقابتی نبودن تولید و ممنوعیت واردات عامل شکل گیری قیمت های کاذب در حاشیه بازار است و بررسی ها نشان می دهد قیمت های فعلی خودرو، نرخ های واقعی نیستند.

پارسال نمایندگان مجلس طرح عرضه خودرو در بورس کالا را در مجلس اعلام کردند و مقرر شد پس از رفع ابهامات آن این کار انجام شود و اکنون تعدادی از خودروسازان خودروهای خود را در بورس عرضه کردند.  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
یعنی حالا قراره اختلاف قیمت به جیب چه کسی بره ؟؟ اگه قراره به جیب دولت بره .، احتمال داره بعدا دولت از این منبع درآمد از جیب مردم صرف نظر کنه ؟
مگه قرار نبود تولید افزایش پیدا کنه ؟ مگه قرار نبود این سیستم دلالی برچیده بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
هر چی گفت برعکسشو انجام بدین.
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۲۱:۴۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
خودشان می گویند رانت چند هزار میلیلردی در توزیع خودرو در قرعی کش ها تا کی سوار بر مردم دولت رئیسی اینجا چه کاره است . خدایا به کجا پناه ببریم به کجا می توانیم پناه ببریم هر چه می خواهند با ما می کنند .
آخرین اخبار