مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با بیان اینکه وجود حوادث و سوانح در جامعه اجتناب ناپذیر است، گفت: هلال احمر یک سازمان عامل المنفعه است و در سوانح و حوادث گره گشای مشکلات و آسیب‌های مردم است.

علی اصغر علی اکبری در نشست تعاملی با فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: د‌ر هلال‌احمر به د‌لیل ماهیت و اهمیت کار د‌ر محیط بحرانی و اورژانسی، بایستی تلاش شود که هم سطح آموزش و آگاهی‌های کارکنان شاغل در این سازمان ارتقا یابد و هم در قالب آموزش‌های همگانی و رزمایش‌ها این آگاهی در ادارات و سازمان‌های دیگر نیز بهبود پیدا کند.

او در این نشست به نقش محوری هلال احمر در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: تهیه اسکان اضطراری در ساعات اولیه بحران برای آسیب دیدگان جزء وظایف جمعیت هلال احمر است، اما دیگر دستگاه‌ها نیز باید وظایف خود را در این حوزه بشناسند و تقویت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با بیان اینکه میانگین حضور عوامل هلال احمر در صحنه ۱۱ دقیقه بوده است، گفت: سال گذشته ما ۳۷۶ حادثه را تحت پوشش خود قرار دادیم.

او به بحث اسکان اضطراری آسیب دیدگان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ما توانستیم در حوادث و اتفاقات رخ داده در استان، ۳ هزار و ۳۷۱ نفر را اسکان دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.