رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: هیات ووشو این شهرستان برای ششمین سال متوالی به عنوان هیات برتر این رشته در استان آذربایجان‌غربی شناخته شد.

قرنی مصطفی‌پور گفت: براساس ارزشیابی‌های صورت گرفته در طول سال گذشته، هیات ووشو مهاباد در سال گذشته عملکرد درخشانی در رده‌های مختلف سنی داشت و بر این اساس با ۹۵۰ امتیاز به عنوان هیات برتر ووشو سال ۱۴۰۰ آذربایجان غربی شناخته شد.

وی گفت: برای سنجش معیار هیات‌های ورزشی، عملکرد هیات‌ها در ۱۸ مورد از جمله مدال‌آوری، برگزاری رقابت‌ها، اعزام‌ها و پرورش قهرمانان ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: پس از مهاباد هیات‌های ووشو میاندوآب و پیرانشهر به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم و بوکان و ارومیه بطور مشترک در جایگاه چهارم استان قرار گرفتتند.

مصطفی پور گفت: فضای رشته ووشو در مهاباد ۶۵۰ متر مربع است، هم‌اکنون ۵۵۰ ورزشکار بیمه شده و ۲۴ داور در بخش‌های مختلف تالو و ساندا و ۱۲ مربی ووشوکار در این شهرستان فعال هستند.

رشته ووشو در مهاباد یکی از رشته‌های رزمی پرطرفدار محسوب می‌شود؛ ۴۳ هیات ورزشی در رشته‌های مختلف و ۷۰ باشگاه خصوصی و ۱۵ باشگاه دولتی هم اینک در مهاباد فعال است.

در شهرستان مهاباد ۱۰ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.