فرماندار کهگیلویه گفت: بررسی ها حکایت از آن دارد که ریشه ۹۵ درصد آتش سوزی های منابع جنگلی و مرتعی منطقه عامل انسانی است.

سید عبدالعزیز موسوی با اشاره به آتش سوزی مراتع و مزارع روستای دمهد گفت: میزان حریق در مراتع این شهرستان نسبت به پارسال افزایش چشمگیری یافته است.

او می گوید: هر چند که مناطق بحرانی شهرستان پیش بینی شده  و بحث  آگاه سازی در مناطق روستایی به جد دنبال می شود اما گسترش  آتش سوزی  ها در مزارع و مراتع شهرستان همچنان وجود دارد.

موسوی بر لزوم  فرهنگسازی مداوم  در زمینه جلوگیری از آتش سوزی در مراتع، تاکید کرد و گفت: به‌ منظور جلوگیری از آتش سوزی و نگهداری این مناطق آگاهی‌بخشی و فرهنگ سازی بیشتری باید انجام شود.

به گفته فرماندار کهگیلویه، باید ظرفیت انجمن های مردمی و همیاران طبیعت و سمن ها  در امر آموزش به نحو احسن استفاده کرد  و برخورد قانونی لازم با متخلفان در دستور کار قرار گیرد.

او به میزان مساحت  آتش سوزی رخ داده شده در روستای دمهد اشاره ای نکرد ولی می گوید: این سومین آتش سوزی امسال در کهگیلویه است.

هرساله با آغاز فصل تابستان و خشک شدن گیاهان مرتعی و افزایش دمای هوا  زنگ خطر آتش سوزی در مراتع به صدا در می آید  و این مساله چند سالی است  که به دغدغه دوستداران محیط زیست و مسئولان حوزه بحران شهرستان تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.