معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: برنامه‌هایی به دستور رئیس جمهور برای توسعه مناطق خاص و کمتر برخوردار تدوین شده است.

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور شامگاه شنبه (۳۱ اردیبهشت‌ماه) در برنامه صف اول شبکه خبر سیما گفت: این دولت مردمی است و کار را از ارتباط با مردم آغاز کرده است و دولت خادم ملت است.

به گفته او، «این دولت تنها دولتی است که در بازه زمانی کوتاه سند تحول دولت را منتشر کرده است تا صاحبنظران آن را نقد و تکمیل کنند.»

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: یکی از برنامه‌های کوتاه مدت دولت بحث سلامت مردم بود و در ابتدای امر دولت، ویروس کرونا در جغرافیای ایران تاخت و تاز می‌کرد و تعداد قابل توجهی از عزیزان بخش سلامت دچار بیماری شدند و به شهادت رسیدند و در ایران اسلامی عدد تلفات به بالای ۷۵۰ نفر در روز رسید، ولی دولت با اقدامات شجاعانه موانع واردات و تولید واکسن را برداشت و ایران امروز در زمره معتبرترین کشور‌های تولید واکسن قرار دارد و الان تعداد تلفات تک رقمی شده و رو به کاهش است.

دولت در بازه زمانی کوتاه سواحل در اختیار نهاد‌های دولتی را آزاد کرد

مرتضوی با اشاره به بحث آزادسازی سواحل گفت: دولت در بازه زمانی کوتاه سواحلی که در اختیار نهاد‌های دولتی بودند را در سراسر کشور آزادسازی کرد.

به گفته او، «پذیرش عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و حضور فعال در سازمان همکاری اکو و همچنین مجمع کشور‌های صادرکننده گاز، قرارداد سوآپ گازی و عبور از بحران‌های انرژی جزو برخی از فعالیت‌های دولت از آغاز به کار آن است.»

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در سال‌های گذشته در فصل زمستان کشور با کمبود انرژی مواجه می‌شد و برخی اوقات گاز منازل قطع می‌شد، اما امسال با تمهیدات اندیشیده شده، دولت توانست کشور را از بحران سال‌های قبل عبور داد. انعقاد قرارداد وزارت نفت برای توسعه میادین نفت و گاز به ارزش ۱۱ میلیارد دلار، آغاز نهضت ملی مسکن و برخی از دستورات و اقدامات ویژه جزو سایر فعالیت‌های دولت سیزدهم است.

مرتضوی، فعالیت‌های دولت از ابتدا تا کنون را شامل ۴۰ عنوان و سرفصل اصلی اعلام کرد.

رئیس جمهور و هیات دولت در سال اول به تمام استان‌ها سفر می‌کند

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به سفرهای استانی رئیس دولت سیزدهم گفت: ابتدای کار دولت رئیس جمهور دستور داد سفر‌های استانی انجام شود و برنامه ریزی حاکی از آن است که در سال اول، رئیس جمهور و هیات دولت به تمام استان‌ها سفر خواهند کرد.

به گفته او، «این سفر‌ها پشت صحنه‌ای دارد و قبل از سفر برای هر استان کارشناسان متعددی تعریف می‌کنیم که ماموریت دارند موضوعات استان را براساس اسناد بالادستی بررسی کنند و کارشناسان با مسئولان استانی تشکیل جلسه می‌دهند و نیاز‌ها را احصا و به تهران منتقل می‌کنند و در جلسه‌ای با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان استانها، این طرح‌ها بررسی می‌شوند و نهایی شدن آن با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرا و استاندار محترم انجام می‌شود.»

مرتضوی با اشاره به اولویت‌های دولت در سفر‌های استانی گفت: تعداد زیادی طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد و طرح‌های نیمه تمام عمرانی و اقتصادی کل کشور را احصا کرده ایم و رئیس جمهور تاکید دارد که این طرح‌ها در اولویت باشند و تاکید دوم ایشان این است که طرح جدیدی آغاز نمی‌شود مگر اینکه ضرورتی وجود داشته باشد.

تصویب ۲ هزار و ۶۵۱ طرح عمرانی در سفرهای استانی رئیس‌جمهور

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به مصوبات سفرهای استانی گفت: تمام دستگاه‌ها جهت اجرایی کردن مصوبات سفر در خدمت و تعامل هستند. تا کنون حدود ۲ هزار و ۶۵۱ طرح عمرانی و تعداد قابل توجهی طرح اقتصادی محصول سفر‌های استانی بوده است.

به گفته او، «علاوه بر این اقدامات تسهیلات خرد و متوسط نیز برای استان‌ها پیش‌بینی می‌شود. برای ازدواج جوانان برای هر استان و به فراخور نیاز هر استان تسهیلات پیشبینی می‌شود. صندوق کارآفرینی امید در خدمت استان‌هاست.»

مرتضوی گفت: جغرافیای ایران گسترده است و همان قدر که شهروند تهرانی در بهره مندی از امکانات حق دارد شهروندی که در ناحیه کمتر برخوردار و روستایی زندگی می‌کند نیز حق دارد. نظارت‌های استانی بیانگر آن است که مسئولان دولت پیگیر شرایط هستند و از طرف دیگر به دنبال شناسایی گلوگاه‌ها هستند.

وی ادامه داد: در بیست و یک سفر انجام شده، تقریباً حدود ۸۰۰ هزار درخواست و تماس تلفنی صورت گرفته که همکاران ما صرفاً به درخواست‌های کتبی پاسخ نمی‌دهند. در سامانه سامد ۱۱۰ کارمند درخواست‌ها را ثبت و رصد می‌کنند و به آن‌ها کد رهگیری می‌دهند و به ۵۸ درصد این درخواست‌ها پاسخ کتبی و … داده شده است. در میز‌های خدمت بالای ۱۰ هزار تماس و گفتگو به ثبت رسیده است.

این مقام عالی‌رتبه دولت سیزدهم گفت: آن چیزی که از محل منابع عمومی بنا بود در سال ۱۴۰۰ پرداخت شود حدود ۱۲۶ درصد پرداخت شده است و دولت مصمم است تعهدات خود را عملیاتی کند.

وزارت کشور متولی ساماندهی سواحل سواحل شده است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: یکی از دستورات شاخص رئیس جمهور آزادسازی سواحل بود که مردم از بخش اعظمی از آن نمی‌توانستند استفاده کنند که بخشی از آنها در تملک دستگاه‌های اجرایی و بخشی در تصرف شخصی بودند که دستور رئیس جمهور آزادسازی بخش تصرفی دستگاه‌های اجرایی بود که در فرجه زمانی بیست روزه تمام سواحلی که در خدمت دستگاه‌های اجرایی بود و استفاده تخصصی از آن انجام نمی‌شد، آزاد شدند که ۹۵ درصد از سواحل را در بر می‌گرفتند.

به گفته او، «یکی از مزایای موجود این است که تمام دستگاه‌های اجرایی در به نتیجه رساندن دستورات رئیس جمهور با دولت همکاری می‌کنند. متأسفانه به لحاظ قصور و تقصیر برخی دستگاه‌ها مانند دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و.. در گذشته برخی منابع توسط مردم تصرف شده اند که بخش قابل توجهی از آن‌ها آزادسازی شدند و مابقی نیز پس از طی مراحل قانونی ان شاءالله آزادسازی خواهد شدند. البته که زمان بر است و به دلیل بحث‌های حقوقی و قضائی زمان بیشتری نیاز دارد.»

وی گفت: حسب دستور رئیس جمهور وزارت کشور متولی ساماندهی سواحل شده است تا نسبت به ساماندهی و استفاده مطلوب به نفع مردم اقدامات لازم انجام شود.

برنامه‌هایی برای توسعه مناطق خاص و کمتر برخوردار تدوین شده است

معاون اجرایی رئیس جمهور در رابطه با دستور رئیس جمهور به حل مشکلات اندیکا و مدیریت پسماند در مازندران گفت: وقتی در یک سفر استانی به میانکاله گلستان و مازندران رفتیم آقای رئیس جمهور خیلی روی تسریع سفر‌ها تاکید داشتند و در کمتر از یک هفته مصوبات لازم از دولت اخذ شد و سازمان کشتیرانی موظف به ساماندهی بندر شدند و پیمانکاران با جدیت مشغول به کار شدند. وزارت کشور مأمور رسیدگی به پسماند‌های استان‌های شمالی شده است.

به گفته او، «پس از بازدید رئیس‌جمهور از منطقه زلزله اندیکا دستور تکمیل طرح‌های داده شد که در حال انجام است. از دیگر دستورات او در هنگام بازدید از استان گیلان و مشاهده وضعیت تالاب انزلی دستور تشکیل ویژه کارگروه نجات تالاب انزلی بود که با سرعت انجام شد.»

مرتضوی در پایان در رابطه با اقدامات عاجل دولت برای توسعه مناطق خاص و کمتر برخوردار گفت: برنامه‌هایی به دستور رئیس جمهور تدوین شده است. در مصوبات سفر در حوزه راه، اشتغال روستایی، کشاورزی و زیرساخت‌ها منابع بسیار خوبی پیش‌بینی شده و طرح شورای عالی جهاد سازندگی و امور عشایر هم یکی از طرح‌های نو و بدیع دولت خدمتگزار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
ببخشید // مگه این دولت چقد رای اورده // که میگه مردمیه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۴۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
این اقای سید صولت مرتضوی مشخصه ادم با شخصیته // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۴۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
یعنی بازم میخوان اجناس را گران کنن ؟؟
-
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
یک توسعه اتوبان سازی برای رفاه اشراف تهران بجای توسعه ریلی برای رفاه مناطق محروم 2 - توسعه و تغییر خیابان های تهران برای آسایش بیشتر مناطق محروم . 3 توسیعه زیر ساخت های شغلی در تهران برای رفاه مناطق محروم .4 تجمیع و تجهیز بیمارستان های تهران برای رفاه مناطق محروم . 5 - دادن یارانه های چند هزار میلیاردی حمل و نقل مترو و اتوبوس تهران رای رفاه مناطق محروم و... خیلی زحمت می کشد روز قیامت پاداش بگیرید .
آخرین اخبار