حجت‌الاسلام رئیسی گفت: نان، دارو و بنزین گران نمی‌شود و برای سه دهک اول، ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های بعدی ۳۰۰ هزار تومان کمک معیشتی نقدی می‌دهیم.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ابتدای برنامه با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در مقابله با کرونا گفت: در مقطعی که دولت سیزدهم بر سر کار آمد، روزانه ۷۰۰ نفر قربانی کرونا و خانواده‌هایشان داغدار می‌شدند. اما امروز این رقم به هفت نفر قربانی در روز کاهش یافته است.

به گفته او، «بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس حاصل تلاش‌های کادر درمان و مشارکت مردم در مقابله با کروناست. همکاری دانش‌آموزان و خانواده‌ها، کادر آموزشی مدارس و استادان دانشگاه‌ها همکاری خوبی بود و سفر‌های نوروزی و کسب و کار مردم هم فعال شد که همه از برکات خداوند است و مردم و دست‌اندرکاران امر بهداشت و درمان باید تلاش کنند تا از جانب مردم هر روز ارتقاء یابد.»

رئیس قوه مجریه گفت: کشور ما در صیانت از جان مردم و واکسیناسیون در برابر کرونا موفق بوده و علاوه بر واردات واکسن در زمینه تولید واکسن داخلی نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و امروز تولیدات واکسن ما به مرحله صادرات رسیده است.

مردم نگران ذخایر کالا‌های اساسی در کشور نباشند/ جبران کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی توسط دولت

رئیس جمهور درباره ذخایر کالا‌های اساسی کشور گفت: اوایل کار دولت ذخایر کشور نگران کننده بود، اما امروز نگرانی‌ها رفع شده و مردم نگران ذخایر کالا‌های اساسی در کشور نباشند. همچنین در بدو تشکیل دولت در زمینه ذخایر ارزی و ریالی کشور مشکل داشتیم. زمانی که هنوز وزیران ما از مجلس رأی اعتماد نگرفته بودند، این نگرانی وجود داشت که حقوق مرداد را چگونه پرداخت کنیم. اما بحمدالله دولت توانست این حقوق را پرداخت کند و فروش نفت هم به دو برابر افزایش یابد.

به گفته آقای رئیسی، «در حوزه تجارت خارجی هم امروز ۱۰۰ میلیارد دلار تبادل تجاری با همسایگان داریم که متفاوت از شرایط گذشته است و معتقدیم امکان ارتقای این رقم نیز وجود دارد.»

رئیس دولت سیزدهم گفت: کسری بودجه به عنوان یکی از معضلات دولت است. دولت با کسب درآمد‌هایی که داشته، کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی را جبران کرده است؛ با وجود اینکه بسیاری در آغاز گفته بودند شما می‌خواهید با این کسری بودجه چه خواهید کرد، اما همه این اقدامات انجام شد.

به گفته او، «برخی در پیش‌بینی‌هایشان می‌گفتند تورم ۴۰ درصدی به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد، اما اخیراً این تورم را به سیر نزولی رساندیم. بسیاری از اقتصاددانان همواره درباره وضعیت ارز ترجیحی هشدار می‌دادند و اصلاح آن را ضروری می‌دانستند.»

رئیس‌جمهور: قیمت نان، دارو و بنزین تغییر نمی‌کند

نظام یارانه‌ها و نحوه تخصیص ارز ترجیحی باید اصلاح شود

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: پرداخت ارز ترجیحی برای کالا‌ها از سال ۹۷ آغاز شد. از همان آغاز مشخص بود ارز ترجیحی یا اختصاص دو یا چند قیمت برای ارز مشکلات جدی برای کشور ایجاد می‌کند و دولت قبلی هم با گذشت مدت کوتاهی متوجه این موضوع شد و به دنبال حذف این ارز در نهایت به ۶ تا ۷ کالای اساسی اختصاص یافت و اگر این‌ها هم در آن زمان که نرخ ارز ۱۲ هزار تومان بود با تدبیر سامان می‌یافت، امروز بسیار کم‌هزینه‌تر بود.

به گفته او، «ارز ترجیحی تولید را تهدید می‌کند و افزایش واردات و همچنین کاهش بهره‌وری را به همراه دارد و موجب ایجاد فساد، رانت و تبعیض می‌شود. در مواردی حتی به بخش‌های مختلف مسئولان و اقتصاددان‌ها امتیاز صیادی داده بودند و در دستگاه قضایی که بودم با پرونده‌های زیادی در این زمینه روبرو بودیم. در حالی که قرار بود گیرندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی کالای اساسی وارد کشور کنند، اما کالا‌های دیگر وارد کردند یا ارز را به قیمت آزاد فرختند که پرونده حاج قربانعلی و ماشین سازی تبریز یکی از پرونده‌های معروف در این زمینه است.»

رئیس جمهور گفت: نظام یارانه‌ها و نحوه تخصیص ارز ترجیحی باید اصلاح شود و دولت در این زمینه مصمم است. ۸ میلیارد دلار برای مصارف ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۰ اختصاص یافته بود که در همان ماه‌های آغاز سال هزینه شد و دولت سیزدهم هیچ ارز ترجیحی برای کالا‌های اساسی نداشت.

آقای رئیسی گفت: اصلاح ساختار‌های اقتصادی در نشست سران قوا و دولت مطرح شد و در نهایت یک لایحه دو فوریتی هم به مجلس تقدیم و اعلام شد که می‌خواهیم ارز ترجیحی را حذف و مبالغی را به جبران آن به مردم بپردازیم که این باید با اجازه قانونگذار انجام شود که در مجلس رأی نیاورد و ما باید تصمیم می‌گرفتیم که چه باید کرد.

دولت برای حذف ارز ترجیحی عجله نکرد/ در نشست نخبگانی همه ابعاد و تبعات آن بررسی و تبیین شد

رئیس قوه مجریه گفت: زیرساخت‌های اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و اقناع افکار عمومی باید آماده شوند. دولت در این کار عجله نکرده و در نشست نخبگانی همه ابعاد و تبعات آن بررسی و تبیین شد و از طرف دیگر با توجه به اهمیت و بحث‌انگیزترین بودن این موضوع باید تمام جوانب آن به دقت ارزیابی می‌شد که نشست‌های هم اندیشی با کارشناسان و صاحب‌نظران مختلفی در این خصوص برگزار شد و آن‌ها نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند.

به گفته او، «خوشبختانه طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها امروز مورد توجه مجلس، قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌هاست و همه بر لزوم پیگیری اصلاح اقتصادی تأکید دارند و با اصلاح نحوه پرداخت ارز ترجیحی و حذف دو نرخی بودن ارز موافق هستند.»

جان مردم و نان مردم هر دو دغدغه بسیار مهمی برای دولت است

آقای رئیسی گفت: درباره زمان اجرای طرح اختلاف‌نظراتی وجود دارد، اما ما فکر کردیم بهتر است که به نَص قانون عمل شود و قانون مجلس هم در این زمینه روشن است که در بودجه ۱۴۰۱ برای دولت ارز ترجیحی قرار داده نشده، اما ارز باید به صورت نیمایی یا ارز آزاد باشد و جبران آن‌هم پیش‌بینی شده است و در صورت اختصاص ارز آزاد، به طور طبیعی این امر بر بازار تأثیر می‌گذارد.

به گفته رئیس‌جمهور، «دولت وعده کرد که مردم را در جریان همه امور قرار دهد. دولت قرار است با توجه به شرایط منطقه‌ای و جهانی چه اقدامی انجام دهد و اقدام ما باید فعال باشد و حالت واکنشی و انفعالی نداشته باشد.»

او گفت: دولت برای این کار برنامه دارد و به نحوی از جایگاه تخصصی برخوردار است و اقتصاددان‌ها و کارشناس‌ها در باره این مساله، نظر دارند و دولت هم از این موضوع غافل نبود و من با صاحب نظران و بازار و فعالان صنفی نشست داشتم و همواره خود را به نظر صاحب نظران و نمایندگان مجلس که دلسوزانه در کمیسیون‌های مختلف بحث و آن را مصوب کردند احترام می‌گذارم. باید هم قانون را اجرا کنیم و هم به مردم و به ویژه نیازمندان و قشر ضعیف جامعه هرگز فشاری وارد نشود و برای این افراد از لحاظ معیشتی مشکلی ایجاد نکند و جان مردم و نان مردم هر دو دغدغه بسیار مهمی برای دولت است.

رئیس‌جمهور: قیمت نان، دارو و بنزین تغییر نمی‌کند

یارانه سه دهک نخست نفری ۴۰۰ هزار تومان و بقیه ۳۰۰ هزار تومان/ قیمت نان، دارو و بنزین به هیچ وجه افزایش نمی‌یابد

رئیس جمهور گفت: این سیاست به نوعی مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه است و نه حذف آن. از این به بعد پول مستقیم به دست مردم می‌رسد و می‌توانند خود برای آن تصمیم بگیرند.

به گفته او، «دولت مصرف سرانه مردم را لحاظ کرده‌ و سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد کرد به سه دهک نخست از ۱۰ دهک، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان در ماه اختصاص یابد و در دهک‌های چهارم به بعد هم هر نفر ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.»

آقای رئیسی گفت: همه مردم بدون استثناء از یارانه نان و دارو برخوردار هستند و اینکه برخی مطرح کرده‌اند قیمت نان، دارو و بنزین افزایش می‌یابد به هیچ وجه درست نیست و قیمت این اقلام هرگز افزایش نمی‌یابد.  نان سنتی با نرخ فعلی به دست همه مردم خواهد رسید و دارو نیز از طریق بیمه‌ها با همین قیمت امروز عرضه می‌شود و این یارانه به بیمه‌ها هم پرداخت می‌شود و قیمت بنزین هم افزایش نخواهد یافت.

یارانه کمک معیشتی قبل از افزایش قیمت‌ها به حساب مردم واریز می‌شود

رئیس دولت سیزدهم گفت: دولت مردمی صادق الوعد است و یارانه کمک معیشتی قبل از گران شدن کالا‌ها و افزایش قیمت‌ها یه حساب مردم واریز می‌شود.

به گفته او، «در مدت دو تا سه ماه تا آماده شدن کالابرگ الکترونیکی به همه مردم کمک حمایتی معیشتی پرداخت می‌شود که البته قیمت کالا‌ها از طرف سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام خواهد شد تا مردم با این کمک معیشتی زندگی خود را تنظیم کنند.»

آقای رئیسی درباره احتمال اعتراضات به تقسیم بندی دهک‌ها، گفت: سامانه‌هایی که از سوی دولت در نظر گرفته شده، این ظرفیت را دارد که هرگونه اعتراض و شکایت در دهک‌ها یا حذف نام آنان از سامانه‌ها را دریافت و به آن رسیدگی کند.

یارانه کمک معیشتی بعداً به کالابرگ تبدیل می‌شود

رئیس جمهور گفت: یارانه کمک معیشتی برای حمایت از مردم است و بعداً آن را به کالابرگ تبدیل می‌کنیم و اگر در این مدت مشکل یا اخلالی باشد، حتماً مسئولان مربوطه یا شخصاً با مردم در میان می‌گذاریم تا در جریان کار قرار بگیرند.

به گفته او، «مسئولیت‌پذیری از رویکرد‌های مهم دولت است و ما خود را درباره معیشت مردم مسئول و پاسخگو می‌دانیم و معتقدیم دولت با مشارکت مردم در این اصلاحات اقتصادی موفق خواهد شد. این طور نیست که هر کسی در هر جایی و هر وقت که می‌خواهد قیمت کالا را گران کند و به هیچ وجه این اجازه داده نمی‌شود و سازمان حمایت از مصرف کننده موظف است قیمت کالا‌ها را اعلام کند و بخش‌های نظارتی هم باید بر موضوع نظارت کنند.»

آقای رئیسی از مردم خواست روزنامه‌های مربوط به مقطع آغاز به کار دولت سیزدهم را مطالعه و شرایط آن روز و امروز کشور را مقایسه کنند.

او ادامه داد: با علم و آگاهی به میدان آمده‌ام و با این عزم که باید تصمیماتی همراه با مشکلات فراوان گرفته شود، سکاندار دولت شدم و حتی اگر لازم باشد آبرویم را در این راه بگذارم تا مردم در معیشت دچار مشکل نشوند، سفره مردم آسیب نبیند و رانت‌خوار‌ها و مفسدین چپاول نکنند، این کار را می‌کنم و آبرویم را در این راه می‌گذارم.

رئیس‌جمهور: قیمت نان، دارو و بنزین تغییر نمی‌کند

رسانه‌ها برای اقناع‌سازی و تبیین مردم تلاش کنند تا ابهامی وجود نداشته باشد

رئیس‌جمهور گفت: من از نظرات و انتقادات مردم استقبال می‌کنم و یقین دارم که از روی دلسوزی می‌گویند و در نشستی که با یکی از منتقدان دولت مواجه شدم با تشکر از انتقاداتش به او گفتم نوشته‌هایتان را خواندم و اگر شما راهی دارید، پیشنهاد کنید؛ ما از نظرات همه نخبگان استقبال می‌کنیم.

به گفته رئیس دولت سیزدهم، «دولت امروز قصد دارد قانون را اجرا کند و قانون ۱۴۰۱ دولت را ملزم به اجرای اصلاح ارز ترجیحی کرد و نمی‌گذارد موضوع مشمول مرور زمان شود؛ چون مردم و نخبگان از دولت مطالبه دارند تا مسائل اقتصادی را با نگاه اصلاحی‌گری پیش ببرد.»

آقای رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حل شدن ارز ترجیحی آخر کار نیست بلکه اول کار است، گفت: رشد اقتصادی ۸ درصدی، افزایش بهره‌وری اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری را پیش‌بینی کرده‌ایم که همه این‌ها باید اتفاق بیفتد و کار ما تازه شروع می‌شود و از همه مردم و صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه‌ها می‌خواهم در این زمینه دولت را مساعدت و یاری کنند؛ البته امروز خوشبختانه مجلس و دستگاه‌های مختلف را همراه داریم و همه عزیزان همین دغدغه دارند.

رئیس دولت سیزدهم از رسانه‌ها خواست برای اقناع‌سازی و تبیین مردم تلاش کنند تا مردم در ابهام نباشند. او گفت که انتظار این است که همواره همگان خود را در این قضیه مسئول بدانند و همکاری و مشارکت داشته باشند تا از این مرحله هم به خوبی و با موفقیت عبور کنیم.

نحوه تخصیص یارانه نان به مردم چگونه خواهد بود؟

آقای رئیسی درباره پرداخت یارانه نان گفت: بحث زیرساختی نان در حال آماده شدن است و بر آنیم تا افزایش قیمت از طریق یارانه‌ها به فروشنده‌ها پرداخت شود تا قیمت نان افزایش نیابد.

به گفته او، «آنچه به عنوان کمک معیشتی یا یارانه نان هست در مبلغی که ذکر شد دیده نشده است و جداگانه به مردم پرداخت خواهد شد و طبیعتاً این مبلغ افزایش پیدا می‌کند. دوستان ما در مورد نان مشغول هستند تا سریع‌تر بخش‌های زیرساختی را آماده کنند تا نان با همین قیمت فعلی در اختیار مردم قرار گیرد و افزایش قیمت پس از محاسبه به فروشنده پرداخت شود و از محل هدفمندسازی یارانه‌ها انجام می‌شود.»

به سمت و سویی پیش می‌رویم که هیچ‌کسی بدون بیمه نباشد/ بودجه دارو‌های کمیاب امروز تأمین شد

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیمه همگانی آرزوی همه دولت‌هاست. امروز با این ۵ میلیون نفری که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، یک جهش بسیار جدی در این حوزه انجام شده و به سمت و سویی پیش می‌رویم که هیچ‌کسی بدون بیمه نباشد.

به گفته او، «اگر امروز هم کسی روی تخت بیمارستان خوابیده و بیمه نیست، همانجا او را بیمه و دارو را به خوبی و به سهولت از بیمه دریافت کنند.»

آقای رئیسی درباره دارو‌های کمیاب هم گفت: دارو‌های کمیاب مشکل داشت که بودجه آن امروز تأمین شد و وزارت بهداشت این موضوع را اعلام کرد. کاری که وزارت بهداشت انجام داد از آرزو‌های وزارت بهداشت و دولت‌ها بود که امیدواریم با آنچه دولت دنبال می‌کند و با آنچه که به مردم پرداخت می‌شود، مردم نگران نباشند و از اصناف و اتحادیه‌ها هم می‌خواهیم که خودشان بازار را کنترل کنند تا گرانی‌ها اتفاق نیفتد.

دولت هیچ تردیدی در برخورد با فساد، گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار ندارد

رئیس دولت سیزدهم گفت: دولت هیچ تردیدی در برخورد با فساد، گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار ندارد و همه بخش‌ها باید در این زمینه فعال شوند و اجازه ندهند کوچک‌ترین اجحافی در حق مردم شود.

به گفته او، «مردم بدانند همچنان‌که ساختار‌ها را برای از بین بردن رانت و فساد درست می‌کنیم، به دنبال اصلاح بستر‌های فسادزا در همه بخش‌ها هم هستیم و اصلاح ساختار‌ها می‌تواند ریشه فساد را بکند.»

آقای رئیسی در پایان گفت: تمام تلاش ما این است که خدمت‌گزار مردم باشیم و دولت با تصمیم جدی در این حوزه مانند حوزه حفظ جان مردم که وارد میدان شد، در بحث معیشت و نان مردم هم وارد میدان می‌شود و همه دستگاه‌ها و دلسوزان در این عرصه مسئولیت دارند و یقین داریم با لطف خدا و مشارکت مردم مانند همیشه موفق می‌شویم.  اعتماد مردم به دولت با عمل به وعده‌ها روز به روز افزون شود. بنا داریم به وعده‌هایی که دادیم عمل کنیم تا خلف وعده نکنیم و دولت صادق الوعد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
یاد بنزین افتادم
همه اومدن تو تلویزیون گفتن هیچ جنسی گران نشده گران نمیشود و نخواهیم گذاشت که گران شود
فقط بعد یک ماه متری 8.5 میلیون تومان خونه، شد متری 10 میلیون(محل زندگی خودم)
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خداروشکر
گرون نمیشه.فعلا چیزی گرون نکنین .ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
امیدوارم آه این مردم نابودتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۹:۳۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه مردم آه ندارن با ناله سودا کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای کاش مجرد می ماندم و نسل خودم منقرض می کردم چه کنم حیف متاهل ام و دو تا بچه و آینده ای نه چندان روشن. در ایران باستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونهایکه فکر می کردن اوضاع کشور عوض میشه با اومدن رئیسی الان متوجه شدند که اوضاع بدتر از گذشته خواهد بود !
قیمت جهانی برای کالاها اما درآمد ریالی به زودی تبدیل به فاجعه ای بزرگ برای جامعه ایران خواهد شد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله الان متوجه شدبم تو دولت اصلاحات چه کلاه بزرگی بر سرمون گذاشتند
متوجه شدیم می تونستیم آمار مرگ و میر کرونا رو تک رقمی کنیم وللییییی نکردیم
میتونستیم سواحل و آزاد کنیم ولیییییی نکردیم .
می تونستیم در سطح بین الملل با عزت باشیم ولی نبودیم .
و می تونستیم های دیگه که نکردند و باعث شد کشورمون چندین سال عقب بماند .
آقای رئیسی از بطن این ملتن ما همچنان حمایتشان می کنیم .
این خیلی بدیهی است برای اینکه یکه ویرانه را بخوان آباد کنند سختی های زیادی پیش رو هست .
الان به این نتیجه رسیدم که کلید دست روحانیه چون میدونه به کجای این مملکت گند زده تا از اونجا مملکت و درست کنند .
التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
adel
۰۰:۳۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کشاورز حمایت نمیشه و حریف هزینه ها نمیشه و مجبور میشه که نون رو بده به مرغ و خروس تا یه لقمه نون در بیاره . ولی ، برخی مسیولین از زیاده خواهی ها شون ، بیت المال مملکت رو میبرن ترکیه و .. و خانه های گرون قیمت و سیسمونی برای فرزندان شون میخرن !!! . اینا حرام نیستند !! ولی کشاورز داره حرام می خوره !! حرام کسی می خوره که کشاورز رو مجبور میکنه به چنین کاری . حرام کسی می خوره که گدا را مجبور به کلیه فروشی میکنه. گدا رو مجبور به دزدی میکنه ، حرام رو کسی می خوره که اقتصاد رو له کرده و دستش در بیت المال هست.حداقل اون کشاورز مرغ و خروس هاش و گاو و گوسفنداش رو میفروشه به همین مردم این سرزمین و شکم همین مردم رو سیر میکنه ، در حالیکه پول این ممکلت میره به پای خانه های لوکس ترکی !! و حیف و میل میشه توسط فرزندان برخی مسیولین !! گفتند شکر ضرر داره و باید روش مالیات ببندیم تا مردم کمتر شکر و قند بخورند!! هم مالیات بستند و هم باز هم گرون تر کردند !! راستی درآمد حاصل از این مالیات الان صرف کمک به مصرف غذاهای سالم تر شد؟ یا فقط بهانه ای بودبرای کسب درآمد دولت ؟؟!! از قدیم گفتند گربه در راه خدا موش نمیگیره !! حقا که درست گفتند.راستی یارانه 45 تومنی ( به بیانی 45 دلاری ) احمدی نژادی ، ریال بود یا در حقیقت سهمی از انرژی فسیلی مملکت بود که به صورت ریالی به ارزش اون موقع به جیب مردم واریز می شد. الان اون مقدار انرژی فسیلیِ سهم مردم ، به ریال چقدر میشه؟ بله حدود 45 دلار !!! و یعنی حدود یک میلیون و 300 هزار تومان. الان این مقدار رو به هر نفر میدهند؟ نه . اون موقع هم تفسیر میکردند و دلیل می آوردند که ایها الناس T سهم انرژی مردم ضعیف تر توسط دهک های بالایی داره مصرف میشه و اومدند به اصطلاح هدفمند کنند یارانه ها رو . خب ، چی شد؟. عقربه ی یارانه روی 45 هزار تومن گیر کرد !!. راستی ، این بازی جدید آقای رییسی ، عقربه اش روی چند تومن قراره گیر کنه؟. روی پیشونی مردم چیزی نوشته نیست!!!. عینک خودتون رو عوض کنید. دیگه موش گرفتن شما ، در راه خدا محسوب نمیشه!!!. مردم حالیشون هست. واقع بین باشید. راه نجات اقتصاد و ... در همدلی و همدردی مسیولین ( البته نه این مسیولین بی درد و غیر متخصص ) با ملت هست و همسان زیستی با ملت . و اوضاعِ این مملکت، بدون اتحاد ملت و دولت ، درست و آباد نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
دولتی که تو سوخت مانده ونمی تواند انرژی های نو مثل برق را به حمل ونقل تزریق کند چه جوری می تواند اقتصاد را سامان دهد چرا انرژی ارزان برای تولید حداکثری کالاهای اساسی داخلی در برنامه دولت نیست
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا محمدی
۲۲:۰۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید خدمت شما جناب عالی وتشکر از همکاران شما شما لطف بزرگی در حق ما انجام دادی یارانه رو زیاد کرد ما قشر ضعیف دیگه چیزی واسه خوردن نداشتیم خدا بهتون سلامتی م عمر طولانی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ضد برابرش گرونی میکنند این خدانشناس ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس کی این 400 ت میتونیم برداشت کنیم. برا اولین بار. یارانه اردیبهشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بهتره نظارت ها بر بازار باشه صرف حرف ووعده نمی شه باید تعزیرات نظارت وسختگیری کنه که یه سری سودجو خونه مردم تو شیشه نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
قیمت نان و دارو و بنزین 1000 درصد تغییر می کند و این نوید را به مردم همیشه در صحنه ایران میدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای رییسی با حرف های شب گذشته باعث شدید یارانه 455 ما هم قطع بشه!!!! دقیقا همان وعده و وعید حسن روحانی فقط در یک لباس دیگر!!! امروز علاوه بر یارانه جدید واریز نشده برام اون یارانه ایی که احمدی نزاد میداد را هم قطع کردند جالب اینکه پیگیر شدم طبق تحقیق سازمان هدف مند کردن درامد کل خانواده 4 نفره ما در ماه حدود 7 ملیون هست وباز اینکه خودشان اعلام کردند اگر درامد 11 یا بالای 11 باشه یارانه قطع میشه!! اقای رییسی یا فرق 11 با 7 را نمیدانید یا اینکه مزدم را بی شعور فرض کردید/ سایفه 4 سال جنگ را دارم. وقتی به من رحم نمیشه وحق من و زن وبچه ام را نمیدند حالا شما توقع داری کمک به شما بشه!!!!!! زهی خیال باطل .. خدا پدر احمدی نزاد را بیامرزه که حرف و عملش یکی بود.... لعنت خدا بر کسانی که نگذاشتن احمدی نزاد تایید بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط وعده و وعید تو خالی امشب از این اقا شنیدیم وبس
Iran (Islamic Republic of)
م ک
۱۷:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام. مردم صبر کنند و زود قضاوت نکنند.و با دولت انقلابی همراهی کنند..تا مردم همراهی نکنند که نمی شود کاری پیش برد..هممون نشستیم سرجامون و نظر میدیم و نگاه نمی کنیم که یکی امده از ابروش مایه گذاشته تا پولی و فسادی رخ نده...
لطفا دوستان بجای تخریب تشویق کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه کسی پاسخگوی ضایع شدن بیت المال ایرانیان است؟
کمر ایرانیان زیر بار تورم و گرانی خم شده است در حالیکه ایران برای افغانهای فراری مثل بهشت شده است(البته بهشتی که هیچی زحمتی برایشان نکشیده اند.) آموزش و درمان رایگان بدون این که یک قران مالیات و یا عوارض بدهند از تمام اقلام و کالاها و خدمات یارانه ای ایران و ایرانی استفاده می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
احتمالا سرنوشت این یارانه هم شبیه یارانه بنزین خواهد بود و به اکثریت مردم پولی نخواهد رسید. اکثراً میگن پولی به حسابشان پول واریز نشده ، من احتمال میدم 75 درصد مردم جزء اون 10 درصدی هستند که قراره به حسابشون یارانه واریز نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگه مخبر نگفت به حساب تک تک افراد میریزیم پس چرا رفت تو حساب سرپرست؟
من که دانشجوعم دور از خونواده بعد دوماه چجوری سهم پنیر و تخم مرغمو بگیرم؟
پنج شنبه جمعه و تعطیلی که غذا نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدایا خودت ما را از دست این مسولین نجات بده. خدایا مملکت را از دروغ های مسولین محفوظ بدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام همو طنان عزیز همگی خبر داریم وضع اقتصاد در کشور ما داغون هست و باید درست بشه دست به هرجایی از این اقتصاد هم بزنی صدای هزاران مشکل در میاد مشکل بورس،کسری بودجه،رانت،ارز و هزاران مشکل دیگه مثل یک دمل چرکی شده که باید فکری به حالش کرد بریدنش درد داره رها کردنش هم باعث عفونت میشه فراموش نکنید که با همین دلار غذای سگ ، دسته بیل و سنگ پا وارد کشور میشد حالا باید درست بشه ما که تا حالا صبر کردیم اندکی دیگر تحمل کنیم تا این مشکلات برطرف بشه من هم مثل شما هزاران قسط دارم اما باید این وضعیت یک بار برای همیشه درست بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
داداش داری اشتباه میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
تردیدی نیست که در کشور مشکلات هست و کم هم نیست اما اگر ما می خواهیم مشکلات حل شود یک راه بیشتر نداریم انتخاب درست مسؤلین ، پیشنهادات و انتقادات درست و خیرخواهانه به مسؤلین و تلاش بیشتر و صبر و استقامت در مقابل مشکلات و چشم دوختن به دشمنان موجودیت ایران عزیز مثل آمریکا یعنی یک خودکشی واقعی و نابودی کشور و خیانت به نسل های آینده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیا پایین بابا
منو یاد حاتم تو سریال راز بقا انداختی . زود بیا پایین
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۳۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب با پول تو جیبی کارگراتون صدای مردم و خوابوندی ای کلک یعنی به حال این مردم بابد گریه کرد لیاقت همینه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۰۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود خداقوت با تشکر از دولت خدمت گذار مردمی محترم مستضعفین بی زحمت همین امروز این مبلغ واریزی یارانه معیشتی جدید رو که برای بینوایان واریز کردیت رو آزادش کنید تا قابل خرج کرد شود دوقرون پول توی حسابهاشون نیست رفع مسدودیتش کنید تا فردا صبح بروند اقلام معیشتیشون رو خریداری کنند . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۹:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
لیاقتت همین دولت خدمت گذاره
Iran (Islamic Republic of)
g
۲۲:۰۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
لياقت توام حسن كليدهههه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
من سخنانشان را گوش نکردم // ولی میگن سخنان غرا و مبسوطس فرمودن
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۳:۳۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام و احترام
همه چیزها را بر اساس دلار می سنجند ولی برای مردم فقط ریالی محاسبه می کنند
چرا وضعیت ماشین و بالاخص نان و روغن و گوشت و مرغ اینقدر گرا ن شده است
رفتم داروخانه شربت سرماخوردگی بگیرم چند جا نداشتند می گن میخواد گران بشه
اگه کشور ایران واقعا کشور مسلمان ها می باشد پس بفکر جیب مردم باشید و دلال ها ....
یک مسوول مملکت جواب بدهد و جواب قانع کننده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
کارت درسته. ننگ بر حسن روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
و ننگ بر بیسوادان عریص و نادان که با حماقت خود زندگی مردم بدبخت را لنجنمال کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
منظورم حریص و نادان بود

اشتباه تایپی است ببخشید
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۴۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
با طرح جدید سهمیه بندی و اصلاح تدریجی قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی در بازار خرید و فروش سهمیه توسط مردم موافقم اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی هوا و مرگ و میر فراوان ناشی از آن و منجر میشود 3- اصلاح قیمت و بهینه سازی مصرف انرژی و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر در این زمینه 4- عدالت بیشتر در بهره مندی از یارانه انرژی.
البته در کنار اصلاح و بروز بودن قیمت انرژی و سوخت باید سیاستهای تکمیلی دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی و سهمیه حمل و نقل عمومی انجام گیرد - در زمینه دیگر حاملهای انرژی هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود تا افرادیکه در مصرف منابع ، برنامه ریزی و صرفه جویی انجام میدهند نتیجه مستقیم آنرا دریافت کنند، همچنین باعث اصلاح الگوی مصرف میگردد.
برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر پرداخت گردد.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۴۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا یارانه مبلغا خیلی متفاوت هست
خانوار 4 نفره تو فامیل داریم نفری 300 هزار واریز شده
خانوار 2 نفره داریم نفری 600 هزار واریز شدع
خانوار 4 نفرم داریم نفری 1 میلیون واریز شده
طلفا بقیه هم بگن چطوریه ما که نفهمیدیم بر چه اساسیه این واریز ها
از نفری 300 هزار هست تا 400 هزار تا 600 هزار تا 800 هزار و نفری 1 میلیون هم داریم ما تو فامیل
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۴۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا نوبت نان و بنزین دارو نیست // بعدا یکی یکی اونا را هم گران میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
دروغ‌میگین‌مثل‌بزبعدخریدگندم‌افزایش‌میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
مملکت مقتدر یعنی از صبح تا شبش ملت ترس از گرونی نان و گوشت ومرغ داشته باشن اقتدار پوشالی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
کوپن خریدارررررررررررررررررریم
کوپن نان بربری لواشی سنگگ خریداریم
کوپن اعلام شده اعلام نشده خریداریم
رئیسی میخریم قیمت یک دسته اسفناج
کوپن کوپن خریداریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
این بودجه صدا سیما هم بدید به مردم هر کی خواست تلویزیون ببینه شارژ میخره فلان برنامه رو میبینه این طوری برنامه مزخرف تلویزیون هم ساخته نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط نگفتی این 300 یا 400 تومن درماه چند سال ثابت میمونه . اون 45 تومن که 15 سال ثابت بود و همه چیز متغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
الانم که حذف شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا نسلتو بکنه ایشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
فعلا تغییر پیدا نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
دستشون درد نکنه نفری 300 به حساب ما اومده ولی قابل برداشت نیست /:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
قیمت نان دارو ب هیچ وجه تغییر نمیکنه رییس جمهور محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
من به خدا واگذارتون می کنم و اصلا نمی بخشمتون
چرا یارانه ما را قطع کردید و وصل هم نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس آب و برق و اتوبوس را کی مجانی می کنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
من به خدا واگذارتون می کنم و اصلا نمی بخشمتون
چرا یارانه ما را قطع کردید و وصل هم نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
عالللیییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ما کپ درآمد هستیم چرا برای ما کم واریز کردین
۰۸:۴۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما کم درآمد هستیم چرا برای ما کم واریز کردین دو معلول مریض داریم پدر مادرم مریضه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا در مورد هجوم گسترده افغانها به ایران چیزی نگفتند. الان پاکستان می گویید نمی توانند آوارگان افغانی بیشتری بپذیرد. ولی مرزهای ما مقل قهوه خانه مش قنبر برای افغانها شده. خیلی راحت وارد ایران می شوند . از بودجه و امکانات ملی و کالاها و اقلام و خدمات یارانه ای ملی ایران بیشتر از ایرانیان استقاه می کنند بیشتر از 10 درصد جمعیت ایران افغانها در کشور وجود دارند و تمام هست و نیست ایرانی را دارند استفاده می کنند بدون این که یک قران مالیات یا وجهی در قبال خدمات به ایران بپردازند. و دائما هم مشغول مظلوم نمایی و سیاه نمایی علیه ایران و ایرانی هستند. بودجه ملی ایرانیان حق الناس است در اختیار فراریهای بی وطن قرار ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر تغییر کرد چی؟ از مسند قدرت کناره گیری می کنید آقای رئیسی؟ زیاد خودتون رو خسته نکنید. ما دیگه به این وعده های دروغین و دو تا شدن حرف مسئولین عادت کردیم...
Iran (Islamic Republic of)
y
۰۸:۳۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر طرح هایی که ارایه میشه جواب نده خیلی از مردم له میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود جناب رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
با این پول فقط میشه یه کیلو گوشت و یه کیلو پنیر خرید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
تق تق تق بیدار شید اینجا هر روز صبح به صبح قیمتا داره تغییر میکنه رو به بالا هر کی هم که میگه تغییر نمیکنه یا تو ایران نیست یا کلأ نیست یعنی جانورانه مـوزی هم با تک تک سلولاشون حس کردن من دیروز داشتم میومدم دیدم ی سوسک ناله میکنه از قیمت صابون و چیزای دیگه خوب مردم ندارن بخرن روزیه این موجودات هم کم میشه بعد ی جانوره عظیم الجسته میگه نه گران نمیشه این جالبه
Iran (Islamic Republic of)
y
۰۸:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ارائه طرح کاری نداره . اجرا و نظارت مهمه که وجود نداره . تات امروز دولت چه کاری برای مهار تورم کرده . سرجمع دو شرکت خودرویی بزرگ تو کشور داریم دولت نمیتونه قیمت آونها رو کنترل کنه . با مدیر یک شرکت ماکارونی که با جای مهر توی پیشانی اون کارهای کثیف رو کرد نمیتونه برخورد کنه . تنها کاری که کرده از اول یک لودر کرایه کرده خونه و ویلا خراب میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
حتی یه بچه هم می فهمه که دارید با این کارتون یک تورم سنگین می سازید که به زودی جامعه رو نابود می کنه. واقعا اونایی که تصمیم گیری می کنند اسم اقتصاد به گوششون خورده ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای ریسی عزیز شما نان چند میخرید؟ سنگک چند میخرید؟ 5000 تومن یا کمتر؟ بفرمایید- دوماهه گرون کردن هیچکی به هیچکی نیست - شماره شکایت نان سنگک هم اشغاله درست نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
انشالله موفق باشین و بتونین به خوبی این طرح رو اجرا کنید و این طرح خودش باعث مشکلات دیگه نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینم از کرامات شیخ ما برای یکی یک ماه یارانه ریختن برای یکی دیگه دو ماه بدون اجازه برداشت. به یکی نفری 400 دادن به یکی نفری 292 تازه نه دهک بالاست نه خونه داره و نه ماشین ولی برای آقایان علما کامل 400 واریز شده که هم خونه و هم چند تا ماشین دارن.(این همان عدالت مردمی است که دیشب رئیس جمهور گفت)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینجوری که تمام اعضای یک خانواده به ردیف صف میکشند برای. خرید نان یارانه آیی برای دام هایشان اتفاقا خوب هم میصرف ارزان

ابنجاش نخونده بودید



استخدام نیازمند کارت
کارت بانکی شما برای گرفتن نان نانوایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما که منبع درامدمون به دو میلیونم نمیرسه دو نفرا پونصدو شصت و پنج ریخته پس چطوری میگه نفری چهارصد و سیصد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اره دیگه از این بعد استخدام با کد ملی برای گرفتن نان برای دامداری ها ایران و کشورهای همسایه

ابنجاش نخونده بودید اره. نان بمونه هم تا برسه مرز هم مشکل ندارند برای مصرف دام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای رئیسی و دولت اگر کالا برگ به مردم بدهند فروشندگان هر جنس بنجل و به درد نخور را به مردم میدهند و راحت پولشان را از طریق کارت دریافت میکنند و باز هم مردم و مصرف کننده متضرر میشود اگر رضایت مردم را میخواهید همان پول نقد را بدهید خود ملت میدانند کی و چطور خرج کنند و راضی باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اَللّهُمَّ الْعَنْ اَباسُفْیانَ وَ مُعاوِیَةَ وَ یَزیدَ بْنَ مُعاوِیَةَ عَلَیْهِمْ مِنْکَ اللَّعْنَةُ اَبَدَ الاْبِدینَ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ممنون از رئیس جمهور مردمی و صبور که به فکر مردم هست

لطفا بیشتر به وضع گرانی رسیدگی کنید زندگی سخت شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای رئیسی ما به شما اعتماد کامل داریم
لطفا تمام مشکلات را حل کنید
ما هم برایتان دعا می کنیم و هر کاری بتوانیم انجام می دهیم
لطفا به اعضای دولت هم دستور دهید مثل خودتان پیگیر امور باشند و تنبلی نکنند
Iran (Islamic Republic of)
تار
۱۶:۳۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خندیدیم معتمد خان
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۷:۳۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
از این به بعد کسی که تو حیاط سه تا گاو دارد تو روستاها داریم خیلی
.پنج نفر میروند نانوایی نفری بیست تا میگیرند برای مصرف نان روزانه گاوهایشان

.یا کسی که دامداری دارد کل طایفه را میفرستند نانوایی چون نان نانوایی از بازار ارزانتر است
.فکر کردید خیلی زرنگید

از این به بعد استخدام ر با کارت بانک شخصی برای گرفتن نان
نانوایی نیازمندیم را بسیار ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرت نگو خانم

حتی اگر برای کاوش باشه یعنی مسئولان مملکت سواد اداره مملکت و تامین نیازهای مملکت را ندارند و باید عزل شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
فردا ماکارونی میشه ۱۰۰ تومن ، میشه ۳ کیلو ماکارونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
باز خوبه روحانی صبح جمعه تازه فهمید چی شده
واسه اطلاع خودت میگم
نون گرون شد اونقدی که نون ساندویچ ساده به 10 هزارتومن رسیده . ماکارونی و بیسکویت و ... که دیگه همه ملت میدونن
دارو خیلی گرون شده و تجهیزات پزشکی تو بیمارستانا کمیاب شده و بیمارستانا عمل جراحی به ندرت انجام میدن و میگن برو بیمارستان خصوصی . خدا رو شکر که حالت خوبه ولی یه نفر که مثل من خودش بیماره یا بیماری تو خانواده اش داره میدونه دارو بیشترین رشد رو داشته فقط کافیه قیمت ها رو بررسی کنید با پارسال همین موقع
مشکل بزرگ شما اینه که فک میکنی مردم فقط به خاطر بنزین اعتراض کردن سال 98 گفتی خوب ما بنزین رو گرون نکنیم پس اعتراضی نمیشه
مسکن و لبنیات و خودرو میوه و هرچی که فکرش رو بکنی تو دوره شما چند برابر شده تازه یه چندرغاز میریزی میگی روش برداشتش رواعلام میکنیم . یعنی مردم شما بلد نیستید با این همههههههههههههه پول زندگی کنید ما بهتون یاد میدیم ؟؟ بعد تازه میخایی قیمتها رو ازاد کنی ؟ مگه تا الان کنترل کرده بودی ؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۱۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
جناب رئیس جمهور محترم سلام علیکم خداقوت ، قدیما قیمت نان کباب معیشت مردم بود امروزه میگن قیمت نان دارو بنزین امنیت جان مردم شده معیشت ، چونکه هر لقمه غذایی که می خوای پولشو درش بیاری بری بخری بخوری پشتش حتما باید یه کف دست داروهای مختلف بخوری تا زنده بمونی از شر بیماریهای مختلف جسمی روحی که به وجودت رخنه کرده بعدشم چرا فقط دو ماه می خواهید یارانه نقدی معیشتی به دهکهای یک تا ده پرداخت کنید باید هم یارانه نقدی پرداخت کنید هم کپن کلا برک رو پرداخت کنید هر دو باید با هم به دهکهای یک تا ده داده شود تا کمرشان زیر بار گرانیهای تحمیلی و تورمهای 100% درصدی قیمتها بیش از این نشکند . !!!! والسلام صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه مردمی خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
HADI
۰۷:۱۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خداوند خیر به شما خادم مردم بدهد ، که واقعا به فکر مردم هستید
Iran (Islamic Republic of)
ساقی
۱۶:۳۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ساقی هستم اینم نمونه کارم مستر هادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت خدا برتو وکابینه تو کسانیکه توروتائید کردن ودردامن ملت گذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله دمت گرم گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۶:۵۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
قیمت همه چی هزار برابر شده و با این کار شما مطمئنا دوباره قیمتا سر به فلک میکشه واین پولی ک میخوای به مردم بدی و پزش رو به مردم میدی از همین الان نابودی مردم رو در دستور کار دولتت قرار دادی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا کنه آخرش مثل برجام نشه
اخه به غرموده اقا دیگه ما به آمریکایی ها اعتماد نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
واویلا .بیچاره شدند ملت.قحطی که پیش بینی کرده بودم آمد.
شما یک خودرو ساز را نتوانستید کنترل کنید چطور میخواهید این شبکه عظیم رانت را کنترل کنید.رییسی زورت فقط به مردم مظلوم رسیده است.کلاه تو را بزار بالا تر به طور یقین کشور به هم خواهد ریخت ۱۰۰ درصد شک نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایجاد پوشش بیمه کامل جامع وسراسری برای همه جمعیت ایران نا آرزو بلکه باید دستور کار ودر اهداف کوتاه وبلند مدت وبطور جامع ودقیق برنامه ریزی واجرا شود تا یارانه بهداشت درست وبجا توزیع شود ومانند دولت کذته به جیب مجموعه پزشکن نرود ودست مردم ومجموعه هدف از درمان کوتاهتر شود بلکه باعث رفع کلیه مشکلات هزینه وتوزیع دارو وخدمات بهداشت وپیشگیری وتوسعه ودر تمام کشور بشود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۶:۳۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب رییس جمهور محترم دیوار اهواز اگهی زده فروش ارد خوزستان (تعاونی) حاضر به معاوضه هم هست. بگیرش تا در نرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
دادن یارانه به فروشنده باعث رانت وفساد خواهد شد بجای این کار بن ماهانه به همه افراد داده شو تا با این روش هم منابع عادلانه توزیع شود وهم اینکه درست وبجا وهدف دار باشد وشفاف باشد ودچار رانت ودلالی نشویم واثر مثبت وثابت بجا بگذارد
Iran (Islamic Republic of)
نباتی
۰۶:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
دهک بندی مزخرفه .. از حقوق بالای ۱۱میلیون با پزشکان و نجومی بگیران و سرمایه داران در دهک دهم قرار دارند .. هزینه خانوارها رو پیدا نمی کنند من نوعی با فرزندان مزدوج بی کار و دانشجو و مریض دار تو خونه . به خاطر ۵۰۰ هزار تومان از دهک نه خارج و با نجومی بگیران هم سطح شده ام .. یه ماشین قراضه دارم یک ماهه تو تعمیرگاه بعلت بی پولی مونده . . خیر نبینند تصمیم گیران . تا قیامت رضایت ندارم ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
کارمندی هستم با ۲۲ سال سابقه ..زمانی که سه سال سابقه خدمتی داشتم توانیم با حقوق یک ماه و نیم یخچال و فریزر بخرم ...الان با این سابقه و مدرک فوق لیسانس باید حداقل سه ماه چیزی نخورم تا بتوانم همان یخچال و فریزر برند داخلی روز را بخرم ...با سعی و خطا کردن جز تباه کردن عمر ما و دودمان ما کاری پیش نمی رود کی و کجا باید پیشرفت در شغل و معیشت را ببینیم !!!؟؟؟مگر در خواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بسیاری از نهادها ی وابسته به حکومت ودولت وافراد حکومتی ونهادهای دردست انها بودجه های کلان وبی حسابی دریافت میکنندودر مقابل ناکار امد وبدون فایده هستند با قطع بودجه وتخصیص کارشناسانه ونه سفارشی وباز گرداندن بودجه به چرخه اقتصاد تولید ومعیشت وایجاد مراکز علمی ودانش بنیان عمومی رایگان بجای نهدهای خصوصی ودستگاهز نا کار آمد می توان مطمئن بود هزینه منابع مالی اثر بخش وکار آمد عمل کند وباعث رشد اقتصادی وفرهنگی وعلمی کشور وبرخورداری همه جامعه از بیت المال جهت رشد وتوسعه سواد واموزش باشیم
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۶:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرحبا آقای رئیس جمهور همیشه مشکلات رو با رهبری وخود مردم در میان بگذار و اگه پایگاه مردمی را حفظ کنی خداوند واجداد طاهرینت پشتیبانت خواهند ویقینا موفق خواهی شد. وگرنه ازاین مجلس آبی گرم نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بدبختی مردم تازه وارد مرحله جدید شد. خدا لعنتتون کنه با آبرو و زندگی مردم بازی کردید گورتون رو گم کنید خستته امون کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
راه اندازی کارخانه ها وکارگاه های تولیدی که در چند سال گذشته به تعطیلط کشانده شده اند ویا نابجا واگذار شده اند وواگذاری انها به کارکنانشان بصورت سهامی عام وشفافیت در آمد های ملی مانند نفت گاز وپتروشیمی ومعادن و... ودیگر صادرات در مجلس بطور کامل وقطع بودجه وتعدیل ان برای نهادهای ناکارآمد وکم بازده وتخصیص ان در طرح ها وپروژه های ملی وتولیدی می تواند اینده ی بسیار روشن وروبه رشدی را برای کشور رقم بزند
Netherlands
ناشناس
۰۶:۱۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا میگن دارو تحریمه ولی گمرک خودمون اجازه ترخیص اپی پن(انسولین قلمی)نمیده؟چجور تحریمیه که بار تا گمرک میاد و اجازه خروجش رو نمیدن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
با این طرح های ریال وتومانی مشکل زندگی مردم حل نمی شود باید یارانه مردم به دلار حساب شود وهمچنین حقوق دریافتی نیز به نرخ ماهانه دلار حساب شود تا کمی تعادل در زندگی مردم ایجاد شود وتورم زندگی مردم را بیش از این نابود نکند
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۰۵:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه ومتاسفانه ومتاسفانه مجلسی های ماهم بی عرضه وصد البته بیسوادند سود وزیان مملکت رو ازهم تشخیص نمیدن واینا درپیشگاه خداوند مسئولند وباید جواب پس بدهند و اونا که برکرسی نشستند بدونن که بزن درو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ازخدابرای شماتوفیق وسلامتی خواستاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدام صادق الوعد ؟قانون شمارا مکلف کرده افزایش حقوق حداقل متناسب بانرخ تورم باشد و شما بارها در تبلیغات انتخاباتی مطرح کردید این مورد را اجرا کنید ولی برخلاف قانون ووعده شما افزایش ده درصدی را درنظر گرفتید وعده ایجاد آرامش اقتصادی دادید ولی اکثرکالاها را گران کردید به طوریکه برنج ایرانی ماکارونی سیب زمینی گوجه وغیره افزایش سه برابری پیدا کردند وعده عدالت در پرداخت ها هنوز اجرایی نشده قیمت آب برق و گاز اینترنت را کلی افزایش دادید تنها دولتی هستید که در اوایل کار این همه گرانی ایجادکرد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۵:۴۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
امیدواریم که بنحو شایسته و درستی کار حذف ارز 4200تومانی انجام شود و آرامش هم با تخصیص و پرداخت ما به التفاوت قیمتها به خانوادها برگردد. ولی یک موضوع مهم دیگر هم باید درموردش تجدید نظر بکنند آن هم موضوع نان ساندویچ است که بسیاری از افراد کم درآمد که قبلا در شهر ما میتوانستند با شوقی چند ساندویچ فلافل را با قیمت هر فلافل 6000تومان برای بچه هایشان بخرند اکنون با حذف پارانه سهمیه آرد نانهای ساندویچی قطعا این وضعیت برایشان خیلی سخت خواهد شد لذا خواهشمندم به این نکته به ظاهر کوچک ولی بسیار مهم که در اکثر مناطق کم درآمد کشور تاثیر منفی دارد توجه خاص کنید. و در آخر خیلی بهتر میشد اگر قبل از اعلام آزاد سازی قیمت آرد و حذف ارز4200تومانی هم درست به عموم مردم اطلاعرسانی میشد و هم زیرساخت پرداخت مابه التفاوت راه اندازی میشد مثل کارت سوخت که برای اولین بار صادر شد و بعداز مدتی قیمت سوخت تغییر کرد.جناب آقای رییس جمهور محترم عاجزانه تقاضامندیم که نگذارید هیچ پدری پیش فرزندش بخاطر گرانی شرمنده بشه و هیچ فردی بخاطر گرانی گرسنه نماند و با همین صداقتی که دارید مقتدرانه جلو رانتخوارن و محتکران و گران فروشان را بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بازم ناقص واریز شد برا ی خانواده ۳نفره ۲۶۰ تومن امان ار دستای پشت پرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ساقیش کیه بلند شو بیا بریم داروخونه تا بفهمی تغییر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
گمه نکم فلانی مثل کردی
اولم آمار کرونا اتفاق می‌افتد چه در دولت تو وچه در دولت قبل کار دست خداست که داره تمام میشه درجهان نگو ایران
دومه تو یدفعه انتقاد می‌کنی از دولت قبل بودجه کم آورده وووووو
سومه این یارانه چرا قبل از تحریم انجام نشد نه با این بازار که دقیقه به‌ دقیقه يه قیمته داره پيش تو تورم آنقدر است پيش ملت کمر خم کردیم
چهار کدام رسانه بر علیه تو قیام کرده‌ خبر امروزی مردم آگاه هستن همان گوشی موبایل مخالف وموفق ملت میداند عشایر ایران متل قدیم نیستند که اسب الاغ ووووو همه ماشین دارند خبر گوشی همراهشان هست چراغ شازی ووووووکه کر شنوا داره لا زبان داره می‌تواند بنوس
پنجم این یارانه چند سال است که از دوران احمدی نژاد که کل ایران و جهان زير روی شدن يه ریالی به آن اضافه نشد تو اضافه کن نه دست به‌کار دیگری باشی
آخرش خوب بد معلوم نیست موقع انتخابات جواب میده که فکر آن‌ موقع باشید که مردم دل سرد شدن از دست شماها
Australia
ناشناس
۰۲:۴۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ترجمه = قیمت نان دارو و بنزین افزایش خواهد یافت چربش کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو سایت ثبت اعتراض وارد شدم اما گزینه ایی برای ثبت اعتراض در مورد دهک بندی نبود
لطفا پیگیری کنید
Qatar
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
من امیدوارم جناب رئیسی هیچ کدام از وعده های امشب بجز تلاش برای شکوفایی اقتصاد را عملی نکند
اگر قرار باشد ارز ۴۲۰۰حذف شود و به مردم بصورت یارانه و کالا برگ بدهند چه چیز تغییر می کند،رانتی که در واردکنندگان وجود دارد به توزیع‌کننده ها و مردم عادی انتقال پیدا می کند،دوم اینکه دولت از چه منابع دارامدی می خواهد یارانه را زیاد کند
مشکل دولت جناب رئیسی این است که اولا با مردم رو راست نیستند چون دولتهای گذشته ثانیا فکر می کنند در سال ۵۸و دهه ۶۰ قرار دارند و مردم و سیستم کشور چون ان سالها تفکر و حرکت می کنند

تنها راه حرکت واقعی در مسیر حذف ارز ۴۲۰۰با توجه به اینکه دولت چون دولتهای گذشته به صورت گانگستری عمل کردو یک باره یارانه ها واردات را قطع کرد باید مصرف کنند با قیمت واقعی تا ابد روبرو شود و دولت فقط و فقط به دو دهک پایین جامعه انهم در زیر مجموعه کمیتی مثل کمیته امداد به صورت سازمانی کمک کند و گرانه سیاستی که جناب ریئس جمهور و معاون های ایشان مطرح کردند یک سیاست گدا پروری و رو به شکست است و نتنها دردی از دولت و جامعه درمان نمی کند بلکه بار تورمی بالای خواهد داشت که حتما در فروردین ماه سال اینده خودش را نشان میدهد
گویا اقایان تلاش دارند چون دولت گذشته مردم را به خشم وطقیان بیاورند
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم ک کوپن نداشت
۰۱:۴۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
داروخانه‌ها نرخ دارو رو اکثرا آزاد محاسبه میکنن و بهانه تحت پوشش نبودن دارو یا خارجی بودن دارو رو میارن و عملا بینه هیچ فایده ای نداره و اکثر پزشک ها هم مطب شخصیشون قرارداد با بیمه ایرانیان و سلامت و بعضا هیچ بیمه ای ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
پول اومده به حساب ولی زده قابل برداشت نیست یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بایدهرکس گران فروشی کرد درانزارعمومی شلاق بخوردوکسی که احتکارکردتا بربالای چوبه دار برودبخدا ایران سرشارازمنابع خدادادی است نبایدمردم روزی خودرا از سطل اشغالها دربیاورن مردم ایران ثابت کردن پای حکومت وانقلاب وایسادن حالا دیگرنوبت شماست این گوی واین میدان ماهم کمکتان میکنیم به امیدروزی که هیچ پدری شرمنده خانواده ش نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
علی یارت سید، خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام سید
والا به خدا سیصد تومن نیست اولا ۳۵ تومن از اون وام یک میلیونی کم کردید که واقعا خجالت اوره این همه به مردم ضرر زدید و مردم را فقیر کردید حالا اون قسط هم دوباره کم میکنید
دوما واریزی شما با توجه به این که یارانه های قبلی را
حذف کردید سیصد تومن نیست که شما با افتخار اعلام میکنی سیصد تومن چرا که ۴۵۵۰۰ یارانه ی احمدی نژاد بود و ۵۱۵۰۰ هم یارانه ی بنزین که تازه قرار بود که اگر قیمت بنزین صادراتی بالا رفت مابه التفاوت ان را به حساب مردم واریز کنید که نکردید حالا سرجمع ۹۷ هزار تومن میشود و شما در اصل دویست و سه هزار تومن واریز کردید که واقعا برای دولت و برای ملت متاسفم که مردم اگاه ایران عزیز رو چه طور نگاه میکنید
ضمنا این یارانه ی ناچیز باید هر ماه و یا شش ماه یکبار قدرت خریدش بروزرسانی شود نه این که فکر کنی دیگه حله همه چیز ارومه نخیر سید این مبلغ هرگز مبلغی نیست که شما به ملت ضرر زدید و مردم را گرفتار فقر کردید
خدای متعال اه مظلوم را از ظالم میگیره و این حق الناس است که براحتی نمیشود از عقوبتش رها شد
موفق باشی اما در عدالت
Iran (Islamic Republic of)
یه گرسنه
۰۱:۱۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما هیچی نمیخوایم فقط قیمت هارو برگردانید. نمیخواهیم بدبختمون کردید زیر با گرونی نمیتونیم کمر راست کنید بسه دیگه خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
کالا برگ الکترونیک دیگه چه کوفتیه
مگه یارانه نقدی چشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بقیه موارد جز نان و بنزین تغییر میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
این پول بابت گرون شدن نون باگت و شیرینی جاته یا چیز دیگه ؟
۱۲
آخرین اخبار