سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ظرفیت مرز دوغارون یکی از محور‌های توسعه روابط ایران و افغانستان است.

سعید خطیب‌زاده گفت: آمار‌ها خود گویا هستند که مرز دوغارون هم از لحاظ تجاری و هم مسافری یکی از محور‌های توسعه روابط و مراودات بین ایران و افغانستان است.

او گفت: زیرساخت‌های خوبی در دوغارون وجود دارند که روند ترانزیت، صادرات و واردات را تسهیل کرده و امید است در آنسوی مرز هم چنین امکاناتی فراهم شود.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، هدف از بازدید از معبر بین المللی دوغارون آشنایی میدانی از این مکان است، زیرا بخش‌های مختلف مرز دوغارون نشان‌دهنده حسن همسایگی جمهوری اسلامی ایران با افغانستان است.

صبح امروز سعید خطیب‌زاده در راس هیئتی از گذرگاه بین المللی دوغارون بازدید کرد. او در سفر به گذرگاه مرزی دوغارون از محل زمین ساخت اردوگاه اتباع خارجی، پارکینگ شهید فخری‌زاده، نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان، پاسگاه مرزی دوغارون، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در تایباد بازدید کرد.

از مجاری حقوقی پیگیری حقابه ایران از رودخانه هیرمند هستیم

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور گفت: در خصوص تامین حقابه ایران از رودخانه مرزی هیرمند از سوی افغانستان در سیستان‌وبلوچستان، کمیساران عالی آب دو کشور مراوداتی با هم داشته اند.

خطیب زاده گفت: از مجاری حقوقی این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا حقابه رودخانه مرزی هیرمند که ایران مستحق آن است؛ از سوی افغانستان تامین شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۸:۵۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
منتظر دیپلماسی اب هستیم ..خاکها را کم کنید نفسها را دریابید