سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مرز دوغارون دریچه اتصال ایران و خراسان رضوی با افغانستان و برخی کشور‌های آسیای میانه است.

ابوالفضل چمندی در بازدید از مرز دوغارون تایباد گفت: گمرک مرزی دوغارون با قدمتی ۱۰۰ ساله یک معبر راهبردی و مهم در شرق کشور به شمار می‌رود که نقش بسزایی در اقتصاد استان خراسان رضوی و کشور دارد.

او گفت: مرز دوغارون به لحاظ تجارت منطقه‌ای برای دو کشور ایران و افغانستان حائز اهمیت است که امنیتی پایدار همچون همیشه در این مجموعه اقتصادی برقرار است.

به گفته او، بخش خصوصی از محل فعالیتش در مرز دوغارون به دنبال سود و منفعت است که در این زمینه نیز باید بستر حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این کانون اقتصادی فراهم شود.

چمندی گفت: با هم‌افزایی دستگاه‌های متولی در کانون اقتصادی دوغارون باید روانسازی و تسهیل صادرات با جدیت دنبال شود و اثرات مثبت آن در زندگی مردم مرزنشین پدید آید.

در چهار سال گذشته هیچ اتفاق مثبتی در دوغارون رخ نداده است

در ادامه چمندی با امام جمعه تایباد دیدار کرد که حجت الاسلام و المسلمین ملکی در این دیدار گفت: در چهار سال گذشته هیچ اتفاق مثبتی در حوزه ساماندهی مرز دوغارون رخ نداده است و این موضوع نگاه جدی مسئولین را می‌طلبد.

او گفت: در حال حاضر حدود چهارهزار نفر در تایباد بیکار هستند که رونق مرز دوغارون به رونق اشتغال در شهرستان می‌انجامد.

اسم منطقه آزاد دوغارون مردم را بیچاره کرده است

امام جمعه اهل سنت تایباد نیز در دیدار سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با وی، گفت: اسم منطقه آزاد تجاری دوغارون مردم بیچاره کرده و تکرار این موضوع که هنوز در مجلس تصویب نشده توسط برخی از مسئولان، باعث افزایش اجاره و قیمت مسکن برای جوانان شده است.

مولوی توکلی گفت: اگر به منطقه ویژه اقتصادی دوغارون توجه می‌شد، به اندازه چند منطقه آزاد به تایباد رونق می‌بخشید.

او گفت: در سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور در مقام رئیس قوه قضاییه از مرز دوغارون بازدید کرد که این مرز نیاز به ساماندهی دارد؛ زیرا در شرایط خشکسالی، منبع درآمد مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
این مرز یا محل ترانزیت افغانهای فراری به ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا این مرز نیاز به تحول داره