فرماندار تایباد گفت: ساماندهی گمرک دوغارون، رونق اشتغال و اقتصاد را به همراه دارد.

مهدی دونده گفت: روانسازی و ساماندهی گمرک دوغارون با رونق اشتغال و اقتصادساماندهی ناوگان حمل و نقل متردد در گذرگاه زمینی دوغارون نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه، بازار کسب و کار و تامین معیشت خانواده‌های مرزنشین دارد.

فرماندار تایباد گفت: روزانه افزون بر ۴۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت در مرز دوغارون رفت و آمد می‌کنند، بنابراین با ساماندهی آن می‌توان رونق اقتصادی و تسهیل حوزه خدمات رانندگان را بیش از پیش در این منطقه شتاب داد که در نهایت توسعه اقتصاد کشور را نیز به همراه دارد.

او گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، لذا معیشت مردم و اشتغال جوانان جویای کار در این مناطق بیش از پیش مورد توجه دولت قرار دارد.

دونده گفت: بدون شک با اجرایی شدن طرح اصلاح هدفمند سازی یارانه ها، همه دستگاه‌های اجرایی و مستقر در مرز دوغارون باید نسبت به پدیده شوم قاچاق حساس باشند تا اقلام اساسی و مورد نیاز مردم به سمت کشور دوست و همسایه افغانستان قاچاق نشود و در این راستا باید از همه ظرفیت‌های موجود در مرز دوغارون استفاده کرد.

فرماندار تایباد گفت: تقویت و توسعه گمرک مرزی دوغارون به عنوان یک فرصت طلایی در حوزه‌های اقتصاد و اشتغالزایی یکی از دغدغه‌های مهم مسوولان خراسان رضوی بوده که باید با جدیت دنبال شود.

دونده گفت: همچنین با توجه به نقش مرزنشیان در ایجاد امنیت پایدار، مسوولان می‌بایست به خانواده‌های مرزنشین در حوزه‌های مختلف بویژه اقتصادی نگاهی ویژه داشته باشند.

او گفت: کانون اقتصادی دوغارون یکی از پنج گمرک فعال اقتصادی کشور به شمار می‌رود، همه روزه افزون بر ۴۰۰ دستگاه کامیون حامل بار و یا خالی از سراسر کشور در این نقطه تردد دارند، می‌طلبد که به جهت رفاه حال رانندگان و سرمایه گذاران، پارکینگی متناسب با ظرفیت موجود در این منطقه ایجاد شود.

گمرک دوغارون با قدمت ۱۰۰ سال یکی از مهمترین گمرکات صادراتی ایران محسوب می‌شود.

سالانه افزون بر ۲ میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار از این گمرک به افغانستان صادر می‌شود.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.