وزیر اقتصاد گفت: بیش از ۵۰ درصد ترانزیت میان ایران و افغانستان از طریق گمرک مرزی دوغارون انجام می‌شود که این نشان می دهد این معبر بین المللی اهمیت ویژه‌ای دارد.

سیداحسان خاندوزی گفت:  باید تلاش شود که سهولت و کاهش زمان و هزینه در فرایند تجاری کشور صورت گیرد و این موضوع منجر به بهبود رتبه تجارت فرامرزی ایران خواهد شد.

به گفته او  یکی مولفه‌های بهبود فرایند تجارت کشور استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه نظارت گمرکات به خصوص دستگاه‌های ایکس‌ری است و به ویژه اینکه با تولید ملی و ثمره کارشناسان ایرانی باشد.

در طی سفر یکروزه خاندوزی به مرز دوغارون، دستگاه  ایکس ری برای بازرسی خودرو‌های سواری و اصلاح مسیر ورودی خودرو‌های سنگین به گمرک دوغارون با اعتبار ۵۶ میلیارد تومانی بهره بردای شدند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با اضافه شدن دستگاه‌های ایکس‌ری جریان انتقال کالا سرعت می‌یابد و به اقتصاد وابسته به مرز منطقه کمک می‌شود.

خاندوزی گفت: رونق سرعت و جریان انتقال کالادر گمرک دوغارون نیز باعث جذب بازگانان و فعالان تجاری و افزایش اشتغال و درآمد سرانه مردم مرزنشین خواهد شد.

سیداحسان خاندوزی در راس هیئتی اقتصادی از بخش‌های مختلف تجاری در مرز دوغارون تایباد بازدید کرد.همچنین امروز علاوه بر دستگاه‌های ایکس‌ری خودرویی در گمرک‌های دوغارون خراسان رضوی، دستگاه‌های ایکس‌ری خودرویی در بازرگان آذربایجان غربی، نوردوز آذربایجان شرقی و بیله‌سوار اردبیل با حضورویدئوکنفرانسی وزیر اقتصاد به صورت همزمان از شهرستان تایباد افتتاح شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.