سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس گفت: نمایشگاه‌های بین‌المللی فرصتی برای ارتباط و تعامل با کشور‌های منطقه و ایجاد هم‌افزایی بیشتر فراهم می‌کنند.

محسن ربانی‌زاده در حاشیه دیدار با هیئت تجاری قطر و اقلیم کردستان عراق، گفت: نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور و صنایع وابسته که به مدت ۳ روز برگزار می‌شود فرصتی برای ارتباط و تعامل با هیئت اعزامی از کشور قطر و کردستان عراق بود که در این دیدار تبادل نظر در باره ظرفیت‌ها، فرصت‌های تعاملی کشاورزی و گردشگری و علم و فناوری مطرح شد.

او گفت: تعامل نزدیک با این کشور‌ها سبب ایجاد هم‌افزایی و توسعه صنایع وابسته می‌شود، هیئت قطری اذعان به رعایت استاندارد‌ها جهت عرضه محصولات کشاورزی داشت البته کشور قطر با سرمایه‌گذاری خوبی که در حوزه دام انجام داده، تامین‌کننده نیاز خودشان هستند؛ اما می‌تواند محصولات ایران را فرآوری و صادرات را به بازار ثانویه عرضه کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در این جلسه درباره اعزام نیرو‌های متخصص به قطر گفتگو شد؛ چراکه این کشور نیاز مبرم به دکترای دامپزشکی دارد و با توجه به اینکه استان فارس و دانشکده دامپزشکی نیرو‌های زبده و خوبی دارد، می‌تواند دامپزشک و نیرو‌های متخصص در حوزه دام و طیور این کشور را تامین کند.

ربانی‌زاده گفت: فراتر از بحث‌های تخصصی گفتگوی صمیمانه‌ای در خصوص هماهنگی بین ایران و کردستان عراق و کشور قطر مطرح شد چراکه تعاملات، تشابهات و ظرفیت‌های دینی و فرهنگی با کشور‌های همسایه داریم و باید از این فرصت برای توسعه منطقه‌ای استفاده کنیم.

او گفت: همه مهمانان به تمدن دیرینه ایران و به ویژه شهر شیراز اذعان داشتند که می‌تواند باعث جاذبه خوبی برای کشور همسایه باشد، نمایشگاه‌ها و موضوعات تجاری می‌تواند بهانه‌ای باشد تا کشور‌ها به هم نزدیک باشند و یک قدرت سیاسی و اقتصادی در منطقه شکل دهیم.

او گفت: همیشه کشور قطر کشوری بوده که همراه با ایران بوده و ایران نیز همیشه پشتیبان قطر بوده است؛ این ارتباط باعث شده کسانی که تمایل ندارند این دوستی مستدام شود از اینکه اختلافی بین این دو کشور ایجاد کنند، ناامید شوند.

ربانی‌زاده به تعاملات دوستانه بین کردستان عراق و ایران اشاره و گفت: این ظرفیت و وجه مشترک بین ایران و این اقلیم وجود دارد و زمینه‌ای فراهم شد که هیئت‌های دیگر نیز به فارس سفر کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس گفت: موارد مطرح شده در حوزه کشاورزی، پزشکی و فرهنگی بود که با پیشنهادات بیشتر می‌توان مراوادات به حد عالی برسد تا منجر به پیشرفت منطقه شود.

ربانی‌زاده گفت: هیئت قطری در سطح کاردار سفارت و مدیر کل امور کشاورزی و اقلیم کردستان نیز در سطح معاون وزیر کشاورزی در جلسه حضور داشتند.

او گفت: هر چند که کشور قطر یک کشور کوچک با جمعیت ۲.۵ میلیون نفر است، ولی ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری و اعزام نیرو‌های متخصص به آن منطقه وجود دارد و این تعامل ظرفیت خوبی برای کار‌های فرهنگی و اقتصادی برای آینده پیش رو ایجاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار