سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اقدام دولت در اصلاح اقتصاد را حرکتی شجاعانه توصیف و گفت: به نتیجه رسیدن این اقدام، نیازمند همراهی همگانی است.

محسن ربانی زاده  در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید گفت: همه اقشار مختلف در کشور اذغان داشتند که ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت و فساد و مخل بازار است و بر اساس نظراقتصاد دانان بخشی از تورم چند سال اخیر کشور حاصل وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است و در این دولت جسارتی پیدا شد تا اقتصاد جراحی شود و مشور در حوزه اقتصاد بر روی مسیر شکوفایی قرار گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: باور داریم اقتصادی خوب است که بتواند در بازار تعادل ایجاد کند و کشور در شرایط موجود پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، نیازمند مدیریت به ویژه مدیریت بازار و ساماندهی است تا به سرانجام مطلوب برسد.

ربانی زاده گفت: جراحی اقتصادی در کشور آغاز شده است و دوره سختی را برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی خواهیم گذراند که این دوره گذار و شکوفایی اقتصاد در کشور‌های توسعه یافته وجود داشته لذا همه باید کمک کنند تا دوران گذار و روند اقتصاد پویا با کمترین هزینه برای عموم مردم و کشور طی شود.

او گفت: اما نکته حائز اهمیت در رسیدن به اقتصاد صحیح و پویا تشریک مساعی، دیگر نگری و حرکت جمعی مردم برای عبور از دوره گذار و رسیدن به نقطه مطلوب است.

ربانی زاده گفت: تا زمانی که اقتصاد در اختیار دولت‌ها باشد، توسعه ایجاد نمی‌شود و دخالت دولت‌ها در اقتصاد باید کم شود، در این دوران همه اقشار ما از جمله تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مطالباتی دارند که تا اقتصاد ما درست نشود احقاق حق نمی‌شود.

او گفت: اقدام شجاعانه دولت در حوزه اقتصاد نویدبخش اتفاق‌های خوب در آینده برای کشور است.

در ادامه این جلسه فعلان بخش خصوصی، تولید کنندگان و مدیران واحد‌های تولیدی استان به بیان دیدگاه‌ها و راهکار‌های خود در خصوص افزایش قیمت بهای تمام شده محصولات و کالا‌های تولیدی پرداختند.

در این جلسه مصوب شده که کارگروه ویژه تنظیم ویژه بازار دلائل افزایش قیمت کالا‌های گروه ۳ مطرح شود، همچنین واحد‌های تولیدی مشمول آنالیز و درصد افزایش قیمت خود را به معاونت اداره بازرسی ونظارت برحقوق مصرف کننده سازمان صمت اعلام کنند. اتحادیه شیر نیز پیشنهادات خود را جهت جلوگیری از فاسدشدن شیر مازاد به استانداری فارس اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار