نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر گردیده تا موضوع حق آبه مناطق شمالی استان که مدت‌ها در دست اقدام بود محاسبه وتعیین تکلیف گردد.

ورناصری گفت: مقرر گردید از منابع آب پشت سدها، روان آب‌ها و منابع آب زیرزمینی در زمینه کشاورزی صنعتی استفاده شود تا میزان سطح زیر کشت در حوزه این چهار شهرستان از ۱۷ هزار هکتار به بیش از ۳۰ هزار هکتار افزایش یابد.

او می گوید: مدت زیادی پیگیر اخذ مجوز برای احداث شیلات در دریاچه پشت سد‌های حوزه انتخابیه بودیم که موفق نشدم، اما در بازدید اعضای محترم کمیسیون انرژی مصوب شده تا بررسی‌های مجدد در این خصوص صورت گیرد تا در صورت تایید از ظرفیت پشت سد‌ها استفاده شود، زیرا که با احداث شیلات در پشت سد‌ها بیش از ۱۱ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

علیرضا ورناصری گفت:در موضوع فاضلاب اعتبارات مسجدسلیمان زیرمجموعه ردیف اعتبار شهرستان ایذه بوده و همین امر باعث گردیده تا سهم مسجدسلیمان در طرح‌های فاضلاب کمتر از از ۸ درصد باشد درصورتی که در اکثر شهر‌های کشور بطور میانگین این رقم بیش از ۵۰ درصد می‌باشد که خوشبختانه موفق به کسب اعتباراتی برای شبکه فاضلاب مسجدسلیمان شدم، اما این بودجه تنها یک سوم از بودجه لازم برای تکمیل این طرح است، اما در کمیسیون مطرح شد و تامین اعتبارات لازم برای اتمام پروژه در دست اقدام است.

نماینده مردم مسجدسلیمان گفت: در کمیسیون مصوب گردید تا با اصلاح شبکه فرسوده و انتقال برق از هدر رفت ۳۰ الی ۴۰ درصدی برق در شبکه انتقال نیرو جلوگیری شود.

به گفته او سه طرح جامع آبرسانی برای شهر‌های مسجدسلیمان، اندیکا و هفتکل مصوب شده که بزودی به اجرا در خواهند آمد.

علیرضا ورناصری گفت: بررسی‌های اخیر نشان از کشف یک مخزن نفتی در مسجدسلیمان داده است که ظرفیت استخراج سالانه ۶ میلیارد بشکه نفت را داراست که این میزان برابر با بیش از ۴ برابر نفت استخراج شده در این شهرستان است که از این منبع برای احیای مسجدسلیمان استفاده کرد تا با توسعه منابع و زیرساخت‌های شهر از مهاجرت شهروندان جلوگیری کرد.

اعتبار ساخت بیمارستان جدید نفت مصوب گردیده. مطالعات آن نیز در دست انجام است و تا آبان ماه سال جاری ساخت آن آغاز خواهد شد.

برچسب ها: حق آبه ، تامین آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.