رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: تشکیل رصدخانه علم و فناوری به‌منظور تقویت تولید دانش بنیان و جمع‌آوری و به‌روز رسانی اطلاعات مجموعه‌های فناورانه در استان اصفهان ضروری است.

حسین ربّانی گفت: رصدخانه خانه علم و فناوری در مرحله اول باید اطلاعات مربوط به مجموعه‌های علم و فناوری را جمع آوری و به‌طور مداوم به‌روز رسانی کند.

داشتن اطلاعات درست و دقیق به‌عنوان نخستین ابزار با توجه به شرایط و وسعت استان اصفهان برای این فرماندهی ضروری است تا بتوان رصد درستی از اتفاقات و نقاط ضعف و قدرت داشته باشد، اما در زمان حاضر چنین چیزی وجود ندارد.

به گفته او تاثیر این رصد خانه در زمینه تحقق شعار سال و تقویت تولید دانش بنیان نیز در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امروز با توجه به رشد خوبی که در زمینه علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در استان اصفهان رخ داده، لازم است هماهنگی در مورد اطلاعات مجموعه‌های علمی و فناورانه انجام شود.

این ضرورت در گذشته چندان وجود نداشت، اما امروز برای استانی مانند اصفهان به‌عنوان یک ضرورت محسوب می‌شود.

ربانی می‌گوید امروز مدل‌های مختلفی در عرصه علم و فناوری وجود دارد که اطلاعات دقیقی از آن‌ها نداریم، و این رصد خانه باید با استفاده از بستر‌های نرم افزاری و بصورت دقیق طراحی شود و اطلاعات آن به‌طور مداوم به روز شود.

به گفته او باید از ظرفیت نخبگان هر عرصه استفاده کنیم و این افراد از طریق کارگروه‌هایی با دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف مرتبط شوند و این اطلاعات را به روز کنند.

ربّانی گفت:باید سامانه جامعی در این زمینه اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشد، همچنین در مرحله بعد در مقر فرماندهی و قرارگاه علم و فناوری استان بر اساس اطلاعات درست می‌توانیم تصمیم گیری کنیم.

اطلاعات درست به‌عنوان اولین ابزاری است که نیاز داریم که در حال حاضر اطلاعات ما بیشتر بر اساس شنیده هاست.

رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: این اطلاعات باید جمع آوری و راستی آزمایی شود و پس از آن می‌توانیم تعریف کنیم که استان اصفهان در این عرصه در سال‌های آینده می‌خواهد به چه نقطه‌ای برسد و باید چه برنامه ریزی داشته باشد.

اصفهان به عنوان استان پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری که نخستین زمینه‌های رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را به وجود آورد حدود ۱۰ درصد از واحد‌های فناور و دانش‌بنیان کشور را در خود دارد و دومین استان کشور در این زمینه است.

در حال حاضر حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور در این استان فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار