معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توجه به تقویت تفکر در دانشگاه‌ها ضروری است، علم بدون فکر مشکل‌ساز شده و می‌تواند به تولید سلاح کشتارجمعی بینجامد.

علی باقر طاهری‌نیا روز پنجشنبه در همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کار‌های الکترونیکی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در مشهد، گفت: آنچه قبل از درس نیاز است، خردورزی است و به گفته رئیس دانشگاه هاروارد، اکنون دانشگاه‌ها نقش تربیتی خود را فراموش کرده اند.

همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کار‌های الکترونیکی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، ۲۹ اردیبهشت ماه، به میزبانی موسسه آموزش عالی فردوس در مشهد برگزار شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نسل نخست دانشگاه‌ها، آموزش محور و نسل‌های بعدی شامل دانشگاه پژوهش محور، دانشگاه مسوولیت پذیر و دانشگاه کارآفرین بود، مطالعه تاریخ علم در کشور حاکی از فراز و فرود ما در این عرصه است، در دورانی در قله علم جهان بودیم و در دورانی نیز دانشمندان ما آواره بوده اند.

طاهری‌نیا گفت: هرگاه عالمان محترم شمرده شدند و فضای آزاداندیشی در محافل علمی وجود داشت، علم توسعه یافت و هرکجا که مورد بی‌مهری واقع شدند، دانشمندان آواره شدند، دانشگاه‌های نسل آینده باید فرامولفه‌ای باشند و تاریخ انقضا نداشته باشند، دانشگاه‌ها باید نظام ارزشی، فرهنگی ثابت داشته باشند و فضیلت‌ها باید در دانشگاه زنده شود.

او گفت: باید در دانشگاه‌ها شبکه سازی ایجاد و نظام استاد - شاگردی تقویت شود.

دبیر همایش ملی مدیریت دانش نیز در سخنانی هدف از برگزاری این همایش را ارایه راهبرد‌های تحقق اصول علمی و راهکار‌های کاربردی مشکلات اقتصادی در حوزه مدیریتی دانست.

سعیده باباخانی گفت: دانشگاه‌ها زیرساخت اصلی علم و دانش در کشور هستند و اشتغال آفرینی از طریق مراکز عملی قابلیت تحقق می‌یابد،علم باید به دانش، دانش به صنعت و صنعت به توسعه کشور متصل شود، تا شاهد تحقق شعار سال باشیم، مجموعه‌های دانش بنیان می‌توانند به اقتصاد جامعه کمک کنند.

او گفت: اقتصاد دانش بنیان منجر به کاهش هزینه تولید و افزایش بهره وری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا وقتی سیستم معیوب اشتغال در کشور اینطور باشه منه دانشجو موقع دانشجویی باید برم کار کنم تا حداقل کمی از خرج خودم را به دوش بکشم .حالا دیگه کی وقت کنم تفکر کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی دریافتی یک استادیار پایه یک 9 میلیون تومنه و حقوق یک راننده اتوبوس 29 میلیون تومن! من مدرس چطور میتونم دانشجوها رو ترغیب کنم برن سمت علم؟!! تا آخر این مسیر بره نهایتش میشه یه مفلوک مثل من!! 20 سالگی بره راننده بشه، یه حرفه ای یاد بگیره و بهتر از همشون دلال بشه خیلی بهتر از اینه تا 35 سالگی درس بخونه و از صفر بخواد شروع کنه اونم با این حقوق ناچیز که تا آخر عمر باید مستاجر و خانه به دوش باشه!! به جای شعار دادن در عمل شان دانشگاه رو حفظ کنید.