مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در آئین همایش تجلیل از خیرین راهساز گفت: نیکی و احسان بدون نفع و سود همت بلند و قلب رئوف میخواهد نه تمکن مالی.

حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: تاریخچه نیکوکاری در منطقه جنوب فارس و غرب هرمزگان از دیرباز زبانزد بوده و با نگاهی به ساخت آب انبارها، ساخت مسکن و مدرسه موید این موضوع است.

او گفت: همت بلند خیرین در مشارکت پروژه‌های مختلف در منطقه لارستان مورد توجه مسئولان بوده است چرا که پروژه های پُر هزینه توسط نیک‌اندیشان خدمت رسانی به ایران بوده که خیران لارستان سرآمد این کار خیر بوده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان می گوید: تفاهم‌نامه حدود ۲۰۰ کیلومتر راه با اداره راه و شهرسازی منعقد شده است که بیشتر در حوزه راه های فرعی، روستایی و اصلی بوده که با مشارکت ۵۰ درصدی خیران شکل گرفته است.

او گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بالغ بر ۲۰ تفاهم نامه و پروژه در حوزه راه‌ها به تفاهم‌ رسیده که برخی از این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی روبه رو است.

شبانی گفت: تقریبا حدود ۱۷ هزار تُن قیر برای آسفالت جاده و مسیر لازم است که نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد علاوه بر خط‌کشی ها این هزینه ها همگی با اداره ول راه و شهرسازی است برعهده که امیدواریم وزارت راه در بحث تامین اعتبارات تامین اعتبار کند.

او در پایان ضمن قدردانی از خیران نیک اندیش خواست تا همانند گذشته در توسعه و پیشرفت این شهرستان همراه اداره راه و شهرسازی باشند.

فعالان اقتصادی لارستان به جای خروج ارز از کشور ، وارد کننده ارز هستند

داریوش دهقان، فرماندار ویژه لارستان نیز در این همایش گفت: یکی از ظرفیت‌های پنهان این دیار بزرگ خیرانی است که تاکنون مغفول مانده و اگر این ظرفیت‌ها در کنار هم قرار بگیرند بار بزرگی را از دوش دولت برخواهد داشت.

مشارکت ۵۰ درصدی خیران لارستانی در احداث راه و شهرسازی

او گفت: لارستان از جمله شهرستان‌هایی است که به جای خروج ارز از کشور، وارد کننده ارز به کشور بوده و فعالین اقتصادی با فعالیت‌هایی که در خارج از کشور دارند توانسته‌اند برای کشور ارز آوری داشته باشند.

به گفته معاون استاندار فارس، بیش از ٩٩ درصد فعالیت‌هایی که در حوزه راه و شهرسازی انجام شده است توسط خیرانی است که در خارج از کشور فعالیت اقتصادی داشته و در منطقه لارستان و کشور هزینه می‌کنند این در حالی است که هیچ محدودیتی در انجام فعالیت خیر ساز وجود نداشته و خیران در تلاش هستند تا به هر نحوی به مردم کمک کنند.

دهقان گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره داشته‌اند انجام فعالیت خیر و خیرین تبلیغ دین است.

او گفت: البته باید نگاه به منطقه لارستان تغییر کند و بتوان علاوه بر استفاده از ظرفیت خیرین، نگاه مسئولان نیز تغییر داد تا لارستان شرایط بهتری در کشور داشته باشد.

فرماندار لارستان در ادامه یادآور شد: تنها فرودگاه خیرساز کشور در لارستان مستقر است، اما چند پرواز به این فرودگاه انجام می‌شود؟ بیش از ۶۶ درصد افرادی که در کشور‌های حوزه خلیج فارس زندگی می‌کنند از اهالی شهرستان‌های جنوبی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا بیاید کوچه ما هم اسفالت کنید خواهش مبکنیم فقط ی رو کش نازک میخواد اگه نمیگید فقط تو تنها نیستی روستاییی ما شمس اباد تخت ما در ۳ کیلو متری تخت جمشید هستیم
آخرین اخبار