مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در هفته میراث فرهنگی بیش از ۲۰ برنامه شاخص و متنوع در استان اجرا می‌شود.

یعقوب گویلیان گفت: در ویژه برنامه‌های نکوداشت هفته میراث فرهنگی در کردستان که با شعار "کردستان، ذخیره‌گاه فرهنگی ایران زمین" نامگذاری شده است، تلاش شده تا یا اجرای ۲۰ برنامه‌ شاخص برای تمام گروه‌های سنی و اقشار مختلف جامعه برگزار شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: برگزاری گردهمایی توسعه پایدار گردشگری شهری، برگزاری نشست حفاظت و مرمت آئینی غار کرفتو، برگزاری مراسم دفاع‌مقدس با پیوست فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌های متعدد در سطح استان، بازدید از بقایای سامان‌دهی قلعه‌شهر حسن‌آباد با همراهی انجمن‌های میراث‌فرهنگی، کوهنوردی و فعالان رسانه‌ای، افتتاح سه اقامتگاه سنتی در استان از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

او می گوید: برگزاری مسابقه کودک و میراث‌فرهنگی با محوریت بازی‌های ثبت شده در فهرست آثار ملی و نقاشی کودک با محوریت آشنایی با بنا‌ها و اماکن تاریخی، برگزاری برنامه نمایشی به‌منظور معرفی میراث ملموس، اجرای صحنه‌ای در موزه مردم‌شناسی خانه کرد و تجلیل از موزه‌دار‌های برتر و فعالان و پیشکسوتان در حوزه میراث‌فرهنگی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به‌مناسبت روز موزه و هفته میراث‌فرهنگی در استان اجرا می‌شود.

 گویلیان گفت: ویژه برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان روز سوم خرداد ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ همزمان با روز موزه و هفته میراث فرهنگس بازدید از موزه های کردستان در روز ۲۸ اردیبهشت برای عموم رایگان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار