مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: چهار هزار نفر از روحانیون و طلاب در سراسر ایران، در جنگ تحمیلی شهید شدند که ۷۲ نفر از این شهدا مربوط به استان خراسان جنوبی هستند.

حجت‌الاسلام کمالی گفت: روحانیت نقش مهمی در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب داشته‌اند و  پشتیبانی، پیشتازی در جهاد و شهادت و حفظ نیرو‌ها بعد از عملیات، از نقش‌آفرینی‌های روحانیت در دفاع مقدس است.

 او به برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی و طلبه کشور در چهارم خرداد در استان قم، اشاره کرد و گفت: در این مراسم ۲ خانواده شهید روحانی خراسان جنوبی به نمایندگی از خانواده‌های شهدای روحانی استان حضور خواهند داشت.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه درسپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: شعار محوری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی و طلبه کشور را «تعهد سرخ از حوزه تا سنگر» عنوان  کرد و گفت: همزمان با برگزاری این گنگره، نمایشگاهی از فعالیت هر استان در دفاع مقدس نیز برپا خواهد شد و نمایندگانی از بسیج طلاب استان خراسان جنوبی برای حضور در این نمایشگاه به قم اعزام شدند.

او  به برگزاری برنامه‌های ذیل برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی و طلبه، در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده شهدای طلبه و روحانی استان با اهدای هدیه متبرک رهبر معظم انقلاب اسلامی و تابلو فرش تمثال شهیدان به پدر و مادران، فرزندان یا برادران این شهدا و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ خرداد، از جمله برنامه‌هاست.

حجت‌الاسلام کمالی گفت: در آستانه برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی و طلبه کشور، در تاریخ سوم خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء مراسمی در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه درسپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: برای «جهاد تبیین» باید روحیه جهاد و شهادت داشته باشیم و دشمن وارد جنگ ترکیبی علیه کشور ما شده و روحانیت در این زمینه به عنوان عماران ولایت نقش مهمی دارند.

او گفت: دشمن بعد از جنگ نظامی، میدان را تغییر داده و شروع به قداست‌زدایی و جنگ ترکیبی کرده است که وظیفه ما در این راستا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین و امیدآفرینی است و در این میدان هم نیاز به علمای انقلابی و روحانیونی است که نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار