رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی درباره شایعات افزایش قیمت برنج و گوشت قرمز گفت: مردم نگران نباشند این اقلام افزایش قیمت نخواهد داشت.

جعفری درباره افزایش قیمت کالا‌های اساسی و مشکلات مطرح شده شهروندان گفت: افزایش قیمت فقط بر روی ۴ قلم کالا شامل «مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات» اعمال شده و مابقی مایحتاج مردم مشمول هیچ افزایش قیمتی نخواهد شد.

او گفت: مردم با هجوم خود برای خرید ولع ایجاد کرده و باعث افزایش قیمت کالا‌ها می‌شوند وقتی عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می‌کند وقتی تقاضا بیش از حد باشد تولیدکننده اقدام به افزایش قیمت کالای تولیدی خود می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گوشت قرمز در دو روز گذشته عرضه نشده است و تولیدکننده قصد افزایش قیمت دارد، اما تاکنون برای گوشت قرمز هیچ افزایش قیمتی تعیین نشده با این وجود عرضه و تقاضا، قیمت را مشخص می‌کند و مردم نباید به شایعات دامن زده و با هجوم خود برای خرید باعث افزایش قیمت شوند.

جعفری گفت: مردم تقاضای کاذب ایجاد کرده و باعث افزایش قیمت برخی کالا‌ها می‌شوند، پس از شروع این جراحی اقتصادی و افزایش قیمت چهار قلم کالای اعلام شده و بر اساس تصمیم و اعلام ستاد تنظیم بازار کشور روغن‌های موجود در کارخانه‌ها به قیمت روز عرضه می‌شوند.

او گفت: از امروز روغن با درج قیمت روز نیز در سطح استان توزیع می‌شود و برای جلوگیری از دو نرخی شدن قیمت و جلوگیری از صف و ایجاد نارضایتی مردم، روغن موجود در کارخانه‌ها نیز با توجه درج قیمت قدیم با قیمت جدید به فروش می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به مشخص بودن موجودی روغن عمده فروشی‌ها و کارخانجات در سامانه جامع انبارها، دولت مابه التفاوت قیمت را از کارخانجات دریافت کرده و به همین دلیل منعی برای فروش روغن‌های قدیم با قیمت جدید وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار