نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح پیشنهاد ایجاد دو ناحیه جدید آموزشی در شهر صدرا و حومه شیراز در نشستی با وزیر آموزش و پرورش مطرح و با موافقت این عضو کابینه همراه شد.

در جلسه‌ای که با حضور جعفر قادری و ابراهیم عزیزی نمایندگان شیراز با وزیر آموزش و پرورش برگزار شد موضوعات و محور‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت.

جعفر قادری نماینده مجلس در این زمینه گفت: اولین مسئله استقرار ناحیه آموزش و پرورش برای شهر صدرا با جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر بود، که مورد تایید وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.

او گفت: تاسیس یک اداره آموزش و پرورش را برای دهستان‌های داریون، کفترک، بیدزرد، قره باغ، دراک و بخش سیاخ دارنگون نیز در این دیدار پیشنهاد شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: این مجموعه دهستان‌ها را به صورت یک مجموعه پیشنهاد کردیم که قرار شد برای این دهستان‌ها هم یک ناحیه آموزش و پرورش تاسیس شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: در این جلسه، مقرر شد، تأسیس این دو ناحیه آموزش و پرورش در شهرستان شیراز به سازمان امور اداری و استخدامی منعکس شود و ماهم پیگیری کنیم که این دوناحیه تأسیس شوند.

قادری گفت: از این طریق تلاش می‌شود در کنکور دانشگاه‌ها هم این نواحی به صورت مستقل از نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز در منطقه ۲ و یا ۳ قرار گیرند و مشکل داوطلبان کنکور را برای ورود به دانشگاه‌ها در صدرا و این دهستان‌ها حل شوند.

نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: کمبود فضا‌های آموزشی هم در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و قرار شد در دو هفته آینده وزیر آموزش و پرورش به شیراز سفر کنند و روی نسبت مشارکتی که با آموزش و پرورش داریم باید به توافق برسیم.

قادری گفت: قرار شد مابقی کسری این فضا‌ها از کمک‌های مردمی و از ظرفیت‌های نهاد‌هایی مثل ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان و اعتبارات عمرانی استانی تامین اعتبار کنیم.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس گفت: صدور مجوز برای استخدام‌های جدید در نواحی آموزش و پرورش شیراز، رفع کمبود و کسری کادر خدماتی، کلنگ زنی ساختمان دانشگاه فرهنگیان و تجمیع ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان محور‌های دیگری بود که قرار شد در سفر آتی وزیر آموزش و پرورش به فارس مورد توجه قرار بگیرد. به همین شکل مسائل و موضوعات دیگری مثل تأمین تجهیزات مدارس و هنرستانها، احداث هنرستان‌ها با استفاده از ظرفیت واحد‌های صنعتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قادری گفت: درباره محور‌های دیگری مانند اختصاص خودرو برای جابجایی دانش آموزان در برخی مناطق، سرانه مدارس، تکمیل اردوگاه ها، فضا‌های پژوهشی آموزش و پرورش هم در این جلسه صحبت و پیگیری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار