مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت : بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه علت محدودیت انجام پرواز‌ها است.

مجتبی بیاتی گفت : با توجه به بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه انجام پرواز‌های پهن پیکر در باند محدود شده است.

به گفته مدیرکل فرودگاه کرمانشاه پرواز‌های فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه تا اتمام پروژه بهسازی باند فرودگاه برای پرواز هواپیما‌های بدنه متوسط و کوچک امکان‌پذیر است.

در حال حاضر هفته‌ای ۸۰ پرواز در مسیر‌های تهران، مشهد، شیراز، کیش، بندرعباس و عسلویه در فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه انجام می‌شود.

سه درصد پرواز‌های فرودگاه‌ها شهید اشرفی کرمانشاه نسبت به پارسال رشد داشته طبق آمار پرواز‌های سال ۱۴۰۰ فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه در بین ۵۴ فرودگاه کشور رتبه ۱۰ را به خود اختصاص داده است و ۴ هزار و ۸۰۶ پرواز در پارسال انجام گرفته است.

فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه با جابه‌جایی ۳۷۵ هزار و ۳۳۷ مسافر و ۲ میلیون ۷۱۵ هزار کیلوگرم بار رشد چهار درصدی نشست و برخاست پرواز و رشد ۱۱ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۲۵ درصدی ارسال و پذیرش بار را داشته است.

با توجه بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی در حال حاضر به علت اینکه پرواز‌های پهن پیکر نمی‌توانند نشست و برخاست در باند فرودگاه را داشته باشند پرواز‌های بین المللی متوقف شده است و این مسئله بر طبق قوانین و مقررات پرواز انجام می‌گیرد.

پیش بینی می‌شود تا پایان امسال پروژه بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه به پایان برسد و سال آینده پرواز‌های بین المللی این فرودگاه انجام گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.