سرپرست سازمان حج و زیارت استان کرمانشاه پای کار نیامدن ایرلاین‌ها را علت اصلی نبود برقراری پرواز کرمانشاه به نجف اعلام کرد.

کاوه شیرزادی گفت : متاسفانه علیرغم پیگیری‌هایی که پارسال با سازمان هواپیمایی صورت گرفته بود، ایرلاین‌ها پای کار نیامدند و شروط سختی را پیش روی برقراری این پرواز‌ها قرار دادند.

به گفته سرپرست سازمان حج و زیارت استان کرمانشاه با این وجود اسفند پارسال و نوروز امسال، از کرمانشاه دو کاروان از طریق پرواز تهران به نجف به عتبات عالیات اعزام شد.

در حال حاضر یک کاروان متقاضی اعزام به عتبات عالیات در این ماه هستند که با توجه به تمایل آنان جهت حضور در شب‌های قدر در عتبات عالیات، درحال رایزنی با سازمان هواپیمایی برای پروازشان هستیم که درصورت موفقیت اعزام خواهند شد.

کشور عربستان اعلام کرده که امسال حدود یک میلیون نفر زائر را پذیرش خواهد کرد که البته این اعلام هنوز به صورت غیررسمی است.

براساس اعلام خود عربستانی ها، حدود ۱۵ درصد از زائرینی که پذیرش خواهند کرد، از اتباع خود این کشور خواهند بود و ۸۵ درصد اتباع دیگر کشور‌ها هستند.

هنوز سهمیه هیچ کشوری برای اعزام به حج تمتع ۱۴۰۱ مشخص نشده، با مشخص شدن ظرفیت اعزام ها، اولویت با کسانی خواهد بود که در سال ۱۳۹۹ ثبت نامه کرده اند.

سال ۱۳۹۹ قرار بود ۸۳۰ نفر در قالب هفت کاروان از کرمانشاه به حج تمتع اعزام شوند که به دلیل تشدید شیوع کرونا امکانپذیر نشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.