۴۸ تن شکر با نرخ مصوب دولتی میان اصناف میاندوآب توزیع شد

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: ۴۸ تن شکر سفید تنظیم بازاری در میان واحد‌های صنفی شامل قنادی، نان روغنی، بستنی و آب میوه‌فروشی‌های این شهرستان توزیع شد.

اکبر اسدی گفت: بدنبال افزایش قیمت شکر در بازار و در راستای حمایت از صنوف تبدیلی، این میزان شکر با رویکرد ایجاد آرامش در بازار کالا‌های اساسی و رونق کسب و کار، به نرخ دولتی هر کیلوگرم ۱۲۵ هزار ریال توزیع و تحویل متصدیان این واحد‌ها شد.

اسدی می گوید: طی ماه‌ های اخیر قیمت شکر تحت تاثیر عوامل مختلف همچون افزایش قیمت‌های جهانی، نوسان ارز نیمایی و عدم تناسب در عرضه و تقاضا با التهاب‌هایی رو به رو بود که با تزریق این مقدار در بازار مشکلات پیش‌روی اصناف در تأمین و تهیه این کالای پر مصرف حل و فصل شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: به هر واحد صنفی بسته به میزان مصرف آن‌ها از ۱۰۰ تا یک هزار کیلوگرم شکر توزیع شده است.

اسدی با اشاره به اینکه تا پایان سال مشکلی در تامین کالا‌های اساسی از جمله شکر در شهرستان نخواهیم داشت، گفت: هشت اکیپ بازرسی واحد نظارت و بازرسی این اداره در ۲ نوبت صبح و عصر در بازار حضور دارند و فعالیت واحد‌های صنفی و فروشگاه‌های بزرگ را به صورت مستمر از نزدیک پایش و موجودی کالا‌های اساسی را ارزیابی و تنظیم می‌کنند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: کالا‌های پرمصرف مردم شامل مرغ، روغن، برنج و شکر به حد کافی موجود است و هیچ مشکلی در تأمین یا کمبود آن در بازار وجود ندارد.

اسدی با بیان اینکه در بازار محصولات استراتژیک چاره‌ای جز رسیدن به خودکفایی نداریم، می گوید: با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت‌های جهانی و بالا بودن نرخ ارز، تولید شکر در داخل نسبت به واردات آن مزیت پیدا کرده و خودکفایی در این حوزه یک گام بلند در تامین امنیت غذایی کشور به حساب می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.