استاندار آذربایجان غربی گفت: حمایت از بخش خصوصی از مهمترین اهداف و برنامه‌های دولت در سال جاری است، برای تقویت این بخش عزمی جدی داریم.

محمدصادق معتمدیان شب گذشته در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه صنعت و معدن آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و ایجاد فرصت‌های اشتغال در استان، گفت: یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های دولت در سال جاری، حمایت از بخش خصوصی است و ما نیز در استان عزمی جدی برای تقویت این بخش داریم.

استاندار آذربایجان غربی می گوید: برای رسیدن به اهداف تعیین شده و تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جدید، باید از ظرفیت بخش خصوصی در کنار بخش‌های دولتی بیشتر استفاده شود.

وی گفت: برای رسیدن به اهداف بلند اقتصادی در کشور و رشد اقتصادی مدنظر دولت در سال جاری، راهی جز حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان وجود ندارد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر ضرورت اثرگذاری و گسترش فعالیت‌های خانه صنعت و معدن در استان، می گوید: برای افزایش بهره وری و تاثیرگذاری در روند فعالیت‌های اقتصادی آذربایجان غربی، فعالان خانه صنعت و معدن از تجریبات استان‌های موفق بیشتر استفاده کنند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی شمار استان در حوزه‌های مختلف، گفت: بسیاری از این پتانسیل ها، ناشناخته مانده است و برای رسیدن به رشد اقتصادی و افزایش شاخص‌های توسعه در استان، باید این ظرفیت‌ها شناسایی و بکارگیری شود.

معتمدیان، استفاده از ظرفیت‌های استان و حضور بخش خصوصی و فعالتر شدن این بخش را ضروری دانسته و می گوید: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید موانع حضور فعالان بخش خصوصی در استان را رفع کنند.

وی تاکید کرد: تمامی موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران در استان شناسایی و با ارائه راهکار‌های لازم این موانع برطرف شود.

به گفته استاندار آذربایجان غربی با استفاده بیشتر و اصولی از پیشران‌های توسعه استان از جمله معادن، گردشگری و کشاورزی، ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات و جلوگیری از خام فروشی، درآمد مردم استان نیز افزایش خواهد یافت.

مقام عالی استان بر بسیج امکانات ملی و استانی برای توسعه استان تاکید کرده و می گوید: مدیران دستگاه‌های متولی باید با کاهش مدت زمان صدور مجوز و تامین زمین و امکانات برای سرمایه گذاران در استان، اجازه ندهند سرمایه گذار دلسرد شده و سرمایه‌های خود را از آذربایجان غربی خارج کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.