وسام المرتضی گفت: پیش از این لبنان جای بازی بود که همه به آن خطه تجاوز می‌کردند؛ اما به لطف شهید سلیمانی لبنان از ضعف به یک مقوله مقاومت تبدیل شد.

محمد وسام المرتضی  وزیر فرهنگ لبنان امروز با حضور در استانداری کرمان  با محمد مهدی فداکار استاندار کرمان  دیدار و گفت و گو کرد. 

استاندار کرمان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به وزیر فرهنگ لبنان به کرمان پایتخت مقاومت گفت: حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت است. 

  او می گوید: به توصیه شهید سلیمانی برای تهیه تجهیزات به لبنان می رفتم و در آنجا دوستان زیادی دارم.

به گفته فداکار امروز روز مهمی در لبنان است و امروز در لبنان انتخابات برگزار می‌شود. 

او گفت: پیشنهاد می کنیم بین کرمان و یکی از شهر‌های جنوبی لبنان به دلیل  وجه مشترک مقاومت، خواهر خواندگی اعلام شود. 

وزیر فرهنگ لبنان هم در این دیدار گفت: خیلی خوشحالم که امروز این تربت پاک را؛ یعنی مزار سردار سلیمانی را  زیارت کردم  و حاج قاسم مبارزه با ظلم و مقاومت را ایجاد کرد. 

او می گوید: ما امروز در لبنان وضعیت عزتمند و سرافرازی داریم و این شرایط را در هیچ برهه‌ای از تاریخ نداشتیم و پیش از این لبنان  جای بازی بود که همه به آن خطه تجاوز می‌کردند و بدترین تجاوز، تجاوز رژیم صهیونیستی بود که به لطف شهید سلیمانی معادله و مقوله بهم خورد و لبنان از ضعف به یک مقوله مقاومت تبدیل شد و هم اکنون پیروزی‌های پی در پی لبنان را واقف هستید.

محمد وسام المرتضی گفت: رژیم صهیونیستی، این قده سرطانی در سرزمین مجاور ما فلسطین وجود داشت و بدترین تاثیر را روی  لبنان می گذاشت و خیلی تلاش کرد ناامنی و جنگ داخلی به وجود آورد و جنوب لبنان را به اشغال خود در آورد و جرات پیدا کرد تا پایتخت لبنان بیاید؛ اما مقاومت پیدایش شد و به جنگ این دشمن صهیونیستی  رفت و آن را نابود کرد و ما توانستیم سرزمین‌های خود را آزاد کنیم.

او می گوید:  مردم و ملت مقاوم لبنان با وحدت و یکپارچگی، چنان جلوی دشمن ایستادند که دشمن از کارخود پشیمان شد و مقاومت، جریان تکفیری را سرکوب کرد و  توانست تمام توطئه‌های دشمن را  شکست دهد و برای جهان  نمونه شد.

به گفته وزیر فرهنگ لبنان به گونه‌ای پیروزی‌ها بزرگ بودند که دشمن وحشت زده بود و عقب نشینی کرد و این نشانه ارزش‌ها است که همه گرد هم آمدند و این از  فضل شهید سلیمانی و گروه‌های مقاومتی است که از سوی  او در ۲۰ سال گذشته تشکیل شد. 

 او می گوید: دشمن با  وارد کردن فشار و محاصره اقتصادی بی سابقه‌ای بر مردم  لبنان و راه انداختن جنگ رسانه‌ای می خواست به خیال خود از مردم لبنان انتقام بگیرد و هدفشان جدا کردن نیرو‌های هوادار از مقاومت بود؛ اما تلاش آن ها بیهوده بود و شکست خوردند و  جریانی که  سید حسن نصرالله و شهید سلیمانی پایه ریزی کردند، شکست ناپذیر است. 

به گفته محمد وسام المرتضی امروز انتخابات در لبنان در حال برگزاری است و نیرو‌های شرارت امروز می‌خواستند با  کار‌های خود بین مردم و مقاومت جدایی بندازند؛ اما مردم لبنان یک مردم استوار، هوشیار و پای بند به ارزش‌ها هستند تا تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

 او می گوید: امروز در کنار مزار شهید سلیمانی بودم و نتوانستم در انتخابات شرکت کنم و رای خود را به صورت مجازی می‌دهم. 

وزیر فرهنگ  لبنان گفت: من به نمایندگی مردم لبنان  به کرمان آمدم تا سپاسگزاری خود را از شهید سلیمانی اعلام کنم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار