جشنواره توت فرنگی، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت به میزبانی شهر شاهو شهرستان روانسر برگزار می‌شود.

 شهردار شاهو گفت : جشنواره شکرگزاری توت فرنگی به مدت دو روز و طی روز‌های ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت در شهر شاهو برگزار خواهد شد.

سابق حسینی گفت : عرضه توت فرنگی و محصولات فرآوری شده آن، دف نوازی و نوا‌های محلی و معرفی صنایع دستی و فرهنگ غنی مردم شاهو از برنامه‌های اصلی این جشنواره خواهد بود.

علیرغم اینکه در این شهرستان حدود ۲۰ مزرعه توت فرنگی با حجم برداشت قابل توجهی داریم و از نظر کیفی بهترین محصول در این مزارع برداشت می‌شود، اما توت فرنگی شاهو تاکنون چندان معرفی نشده و برندسازی هم در این زمینه صورت نگرفته است.

زمینه برای توسعه گردشگری کشاورزی در شاهو فراهم است، باتوجه به ظرفیتی که در این شهر در زمینه کشت محصول توت فرنگی داریم، می‌توانیم از این ظرفیت برای توسعه گردشگری کشاورزی استفاده کنیم.

برگزاری جشنواره توت فرنگی به عنوان یک فرصت برای رشد گردشگری در این شهر است معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های شهر شاهو، رونق، تقویت اقتصاد و اشتغال شهر با رویکرد رویدادسازی، توسعه گردشگری شهری و اکوتوریسم، خلاقیت و نوآوری در پایدارسازی درآمد‌های شهری از جمله اهدافی است که در این جشنواره بدنبال آن هستیم.

هماهنگی‌های لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره صورت گرفته، این جشنواره طی دو روز یاد شده از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برپا می‌شود و در روز اول مراسم افتتاحیه را با حضور مسئولین محلی و استانی خواهیم داشت.

با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم شاهد حضور قابل توجه گردشگران در این رویداد باشیم و بتوانیم زمینه تبدیل شاهو به یک مقصد گردشگری را فراهم کنیم.

برداشت گندم در سرپل ذهاب آغاز شد

رئیس جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب از آغاز برداشت گندم از سطح ۳۵ هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

نعمت دارابی گفت: در سال زراعی جاری ۲۱ هزار هکتار از زمین‌های این شهرستان زیر کشت گندم آبی و ۱۴ هزار هکتار نیز زیر کشت گندم دیم رفته است.

از مجموع ۴۶ هزار هکتار اراضی شهرستان ۳۷ هزار و ۵۰۰هکتار سطح زیر کشت غلات (گندم و جو) است.

 ۳۵۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم را برعهده دارند، پیش بینی می‌شود امسال ۶۵ هزارتن محصول در شهرستان برداشت و تحویل شود.

هشت مرکز خرید گندم به صورت خرید تضمینی با قیمت مصوب گندم برداشت شده را از کشاوزران خریداری می‌کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.