آیین رونمایی از کتاب شمس جاوید

فرمانده سپاه عاشورا در آیین رونمایی از کتاب شمس جاوید با خانواده شهیدان «دلریش» و «شهبازی» دیدار کرد.

سردار پاسدار اصغر عباسقلیزاده فرمانده سپاه عاشورا در آیین و مراسم رونمایی از کتاب شمس جاوید به افتخارات شهرستان بناب تاکید کردوگفت: مردم بناب از دیر شهید پرور و مجاهد هستند و شهدا که افتخار جهان اسلام اند که شهرستان بناب در این میان با ۳۷۴ شهید از این قافله عقب نمانده است.

شهید سبزی یک شهید فرهنگی مذهبی نیز بود و همانند سایر شهدا در دامن ولایت و امامت تربیت یافته بود و برای شهرستان بناب یک افتخار ویژه محسوب میشود و بنده در جمع بنابی‌های عزیز کسانی را مشاهده میکنم که حق فرماندهی بر گردن بنده دارند.

امام حسین (ع) در سخنان میفرماید که (إنّ الحیاة عقیدة و جهاد) که با تعبیر آن از زبان امام راحل که خطاب به شهدا فرمودند خوشا بحالتان که امروز افتخار جهان اسلام هستید و در دنیایی که اسکتبار و فساد و ظلم و... همه جا را فرا گرفته است مهر دفاع از حقانیت و ایستادگی در مقابل دشمن و دفاع از مظلومیت را بر پیشانی ملت شریف ایران حک کرده اید.

چه بسا اقدامات شهدا و رزمندگان در خود انقلاب، در دفاع مقدس، دفاع از اهل بیت عصمت و طهارت و خدمت به مردم جهاد تلقی میشود که در این خصوص حدیثی وجود دارد که میفرماید خوشا بحالتان شما اشخاصی هستید که در آخرت دستان خدا و هم دستان ملائکه بر سر شما خواهد بود.

سال‌ها پیش عربستان به مردم یمن گفت که من تکلیف شما را در عرض ۵ روز مشخص میکنم، ولی مردم یمن با تاثیر گرفتن از شهدا و با کمک نیروی قدس سپاه در ماه‌های گذشته توانست پهباد‌های متنوع که خودشان ساخته بودند را بر سر عربستان آوار کنند و همانطور که با فرماندهی و رهنمود‌های میامبر گونه حضرت امام خمینی (ره) شوروی سابق به چند قسمت تقسیم شد و از هم پاشید حتما با حمایت‌های و درایت آیت الله خامنه‌ای آمریکا و رژیم غاصب و صهیونیستی اسرائیل نابود خواهند شد.

 ۸سال دوران دفاع مقدس که در کل جهان بی نظیر است که با وجود حمایت‌های رژیم زورگوی آمریکا از عراق باز هم نتوانستند در مقابل ایران بایستند که همه این‌ها را مدیون شهدا هستیم.

 ۴۳ سال است که از انقلاب میگذرد و دشمنان تا کنون هزاران بار نقشه‌های شوم خود را خواسته اند در کشور ایران اجرا کنند، ولی با وحدت، یکپارچگی و حضور مردم همیشه در صحنه ایران و اطاعت از سخنان، ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای توانسته ایم نقشه‌های شوم دشمن را نقش بر آب کنیم.

در پایان این مراسم از کتاب شمس جاوید به نویسندگی احمد زاویه‌ای با محتوای زندگی نامه سردار شهید محمد سبزی رونمایی شد و همچنین سردار عباسقلی زاده به همراه نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بناب و برخی از مسئولان ارشد شهرستانی به روستای دیزج پروانه شهرستان بناب سفر کرد و با خانواده شهیدان «اکبر شهبازی دیزج» و «ابراهیم دلریش» دیدار و با اهدای لوح تقدیر، از صبر و ایثار آنان تجلیل کرد.

امروز این عظمت و اقتدار بزرگ جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدایی است که جان و مال خود را در راه دفاع از خاک خود تقدیم این انقلاب کردند.

شهید «اکبر شهبازی دیزج» ۵ خرداد سال ۱۳۷۸ در حین امر به معروف و نهی از منکر توسط افراد شرور در شهرستان مراغه به شهادت رسید.

شهید «ابراهیم دلریش» نیز ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۶ در منطقه «ماووت» بر اثر اصابت ترکش و متلاشی شدن دست و صورتش، به فیض شهادت نائل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار