معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مراسم شب‌های قدر در شهر‌های قرمز، زرد و نارنجی حداکثر ۹۰ دقیقه خواهد بود.

آقای تراب محمدی امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت:  مراسم پرفیض شب‌های قدر در شهر‌های قرمز در اماکن مختلف با ۳۰ درصد، در شهر‌های نارنجی با ۵۰ درصد و در شهر‌های زرد با ۷۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود و در شهر‌های آبی با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بلامانع است.

 برای برپایی نماز عید فطر در فضای باز محدودیتی وجود ندارد.

در فضای بسته باید بر اساس ظرفیت‌های اعلام شده در شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد برگزار شود و همچنین راهپیمایی روز قدس با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بلامانع است.

وی از شهروندان خواست در مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر به همراه خود قرآن، تسبیح، مهر و کتاب ادعیه شخصی داشته باشند.

 دانشگاه‌ها و مدارس استان باید بازگشایی شوند و هیچ بهانه‌ای برای عدم بازگشایی قابل قبول نیست و امتحانات نیز به صورت حضوری برقرار خواهد شد.

 ثبت نام اصناف در سامانه ایران من ضروری است.

اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان باید به جد پیگیر ثبت نام صنوف در این سامانه باشند.

آقای نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به افزایش میزان مراجعان سرپایی و بستری‌ها در استان گفت: در حال حاضر ۲۳۹ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲۵ نفر بدحال هستند.

 میزان رعایت بهداشت فردی از ۶۶ درصد به ۶۰ درصد، استفاده از ماسک از ۵۱ درصد به ۴۷ درصد و فاصله گذاری اجتماعی از ۶۰ درصد به ۵۶ درصد کاهش یافته است.

 از ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی چهار شهرستان آذرشهر، سراب، ملکان و میانه نارنجی و ۱۷ شهرستان اسکو، اهر، بستان آباد، بناب، جلفا، چاراویماق، خداآفرین، شبستر، عجب شیر، کلیبر، مراغه، مرند، هریس، هشترود، هوراند، ورزقان و تبریز در وضعیت زرد کرونایی هستند و شهرستان قرمز و آبی نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.