به مناسبت هفته هلال احمر گروه‌های بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر گلستان به یکی از روستا‌های گنبدکاووس اعزام و به ۵۰۰ نفر خدمات ارائه دادند.

قاسم غریب آبادی سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان  گفت: مانور بهداشت و درمان اضطراری گروه های (BHC) با ظرفیت ۳ گروه شامل دو گروه پزشکان عمومی، پزشکان متخصص قلب و عروق و کودکان، پرستار، ماما، کارشناسان بهداشت محیط، تغذیه، روانشناس و یک گروه توانبخشی متشکل از کاردرمان، فیزیوتراپ و ارتوپدی فنی به ۴۹۱ نفر از مردم روستای قیزلر خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی ارائه دادند.

او گفت:جمعا  ۳۰ نفر از گروه بهداشت و درمان هلال احمر طی ۲ روز در این روستا مستقر بودند.

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در این مانور خدماتی از قبیل ویزیت رایگان، خدمات پرستاری، مامایی، خدمات بهداشتی، خدمات مشاوره تغذیه و روان شناسی و ارائه شد.

او گفت:همچنین ۹۰ نفر از بهره وران که کودکان و نوجوانان بودند از لحاظ وضعیت ناهنجاری‌های اسکلتی، ستون فقرات، اختلالات جسمی، حرکتی و مشکلات کف پا مورد بررسی قرار گرفتند.

به گفته غریب آبادی  ارزش خدمات کلینیکی ارائه شده ۴۹۰ میلیون ریال و ارزش دارو‌های تحویلی از طریق تکنسین‌های دارویی به بیماران ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او گفت:همچنین طی دو روز حضور هلال احمر در این روستا تیم سحر جوانان با بازی و سرگرمی ساعاتی شاد و سرگرم کننده را برای کودکان و نوجوانان روستا فراهم کردند.

غریب آبادی گفت: اجرای مانور جست‌ و جو و نجات در آوار و افتتاح خانه هلال از دیگر برنامه‌های هلال احمر در روستای قیزلر بود.

او گفت:  سه گروه سیار برای ارائه خدمات تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری به روستا‌های همجوار خیرخواجه‌سفلی، خیرخواجه علیا و قره دونگ اعزام شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار