معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: با توجه به آغاز اجرای طرح شناسایی اتباع بیگانه از اواخر فروردین ماه امسال کار ساماندهی اتباع نیز از خردادماه آغاز می‌شود.

اسماعیل محبی پور در جلسه ساماندهی اتباع استان فارس در شیراز گفت: این ساماندهی شامل تعیین تکلیف اتباع غیرمجاز و دسته بندی شهرستان‌ها برای مجاز و غیرمجاز بودن در پذیرش و حضور اتباع بیگانه است.

او گفت: هم اینک در استان ۹ شهرستان غیرمجاز داریم که پیشنهاد ما این است تعداد شهرستان‌های غیرمجاز بیشتر شود. اتباع بیگانه میهمان هستند، اما بنا نیست که صاحب خانه شوند و تمام عرصه‌ها را اشغال کنند و در این زمینه شهرستان‌ها باید مدیریت کنند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، استفاده کارفرمایان از اتباع بیگانه غیرمجاز یا اجاره ملک به این اتباع نیز تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

محبی پور از شهروندان استان فارس درخواست کرد که هرگونه اطلاعات و اخبار در خصوص قاچاق، اقامت و اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز را اطلاع دهند.

او گفت: جمهوری اسلامی بر اساس قوانین و مقررات و کنوانسیون‌های بین المللی، به اتباع خارجی دارای مجوز اقامت خدمات عمومی ارائه می‌دهد، اما اتباع خارجی نیز که به شکل غیرمجاز به کشور وارد می‌شوند باید کشور را ترک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار