مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون شش میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه لارو در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ماهیان بومی و گرمابی زهک تولید و همچنان این موضوع ادامه دارد.

 عیسی میرانی شاهرودی گفت: فرآیند تکثیر از اسفند با تکثیر ماهی بومی سفید سیستان آغاز و تا خرداد ماه سال بعد به ترتیب با تکثیر گونه‌های کپور معمولی، کپور علفخوار، کپور نقره‌ای و کپور سرگنده ادامه می‌یابد.

شاهرودی گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون تکثیر گونه‌های سفید سیستان، کپور معمولی و کپور علفخوار انجام شده وروند تکثیر سایر گونه‌ها نیز ادامه دارد.

به گفته مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی)  مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی زهک تنها مرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شرق و جنوب شرق کشور است که هرساله با مساعد شدن شرایط دمایی اقدام به تکثیر پنج گونه ماهی گرمابی شامل کپور معمولی، کپور علفخوار، کپور سرگنده، کپور نقره‌ای و ماهی بومی سفید سیستان می‌کند.

او گفت: بچه ماهیان تولیدی در مرکز تکثیر زهک در استخر‌های پرورش ماهی و منابع آبی سطح استان رهاسازی و علاوه بر آن بخشی از این بچه ماهیان به استان‌های همجوار مانند سال‌های گذشته ارسال می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار