مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: یک مزرعه پرورش ماهی پس از حدود هشت سال تعطیلی در یکی از روستا‌های شهرستان تفتان با حمایت تسهیلاتی به چرخه تولید بازگشته است.

غلامعلی صمصامی  گفت: این مرزعه پرورش ماهی، ظرفیت تولید ۱۰۰ تن ماهی در سال را دارد و در یک سال اخیر با دریافت ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از صندوق کارآفرینی امید، کار خود را از سر گرفته است.

او گفت:  هم‌اینک بیش‌از ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه مشغول بکار هستند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: صندوق این آمادگی را دارد تا برای احیای طرح‌های نیمه فعال و غیرفعال در استان تسهیلات قرض الحسنه ارائه دهد تا چراغ واحد‌های تولیدی روشن بماند.

مدیر شیلات تفتان هم در خصوص فعالیت دوباره این واحد تولیدی گفت: مزرعه پرورش ماهیان قرل آلا در روستای تودَک این شهرستان نخستین سیستم مداربسته تولید ماهیان قرل آلا در جنوب شرق کشور است و به صورت مکانیزه فعالیت می‌کند.

آرمان شهنوازی گفت: قرار است بزودی زمینه تولید بچه ماهی نیز در این مجموعه فراهم شود که در صورت اجرا می‌تواند پاسخگوی نیاز استخر‌های ماهی سیستان و بلوچستان باشد.

مدیر مزرعه پرورش ماهی تفتان گفت: در کنار تولید ماهیان قزل آلا، کار پرورش ماهیان خاویاری را هم شروع کردیم و در آینده‌ای نزدیک پرورش این نمونه از ماهیان هم به مرحله اقتصادی می‌رسد.

محمد ریگی گفت: با احیای دوباره این مجموعه و تولید ماهیان قزل آلا در ماه بیش‌از ۵۰۰ میلیون تومان درآمد زایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار