غلامعلی حداد عادل معتقد است امروز انقلاب قویا به نیروی انسانی کارآمد برای اداره کشور نیاز دارد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: بنده در صحیح‌بودن مبانی اصلاح یارانه‌ها تردید ندارم و در زمان دولت قبل هم متوجه می‌شدیم که ارز ترجیحی فساد می‌آورد و نتیجه اش این همه ویژه‌خواری و رانت و قاچاق شد و هنوز هم تکلیف میلیارد‌ها دلار تخصیص ارز ترجیحی در دولت قبل مشخص نشده است.

رئیس مجلس هفتم معتقد است از نظر مبنایی بحثی نیست و الان نگران اجرا و مدیریت هستیم و اینجاست که آدم قوی می‌خواهد و مگر می‌توان یک جنگ را با ستاد قوی و صف ضعیف به پیروزی رساند؟ سیاست هم همینطور است و باید در مقام اجرا نیرو داشته باشیم نه اینکه دور هم جمع یک و حزب درست کنیم و همه همت این باشد که وکیل مجلس و عضو شورای شهر بشویم.

دولت دوازدهم با افزایش نرخ ارز در کشور، برای تأمین کالاهای اساسی با قیمت پایین تر، قیمت دلار برای واردات این کالاها را با عنوان ارز ترجیحی، ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد.

این در حالی بود که در طول ماه ها گذشته، بخشی از کارشناسان و مسئولان دولتی و حاکمیتی، اختصاص این ارز را عاملی برای گسترش فساد اقتصادی دانسته اند که تأثیر مناسبی بر روی قیمت کالاها نداشته است.

دولت سیزدهم ۲۳ آبان ماه لایحه ای دو فوریتی را برای تغییر شیوه اختصاص ارز ترجیحی برخی اقلام اساسی ارائه داد.

با وجود اینکه نمایندگان مجلس و مسئولان دولت پیش و کنونی هم بر تغییر سیاست ارز ترجیحی تأکید داشته اند، نمایندگان مجلس با علت هایی مانند نامناسب بودن شرایط کشور، به بررسی فوری این لایحه رأی ندادند.

با این حال مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ که به قانون تبدیل شده، نامی از ارز ترجیحی نبرد اما دست آخر به دولت اجازه داد تنها به شرط ارائه راهکارهای جبرانی و کالابرگ الکترونیک، این ارز را حذف کند.

به علاوه دولت امسال مکلف شده در صورت حذف ارز ترجیحی هر کدام از اقلام اساسی، نرخ آنها از قیمت مصوب شهریور ۱۴۰۰ بالاتر نرود.

برخی نمایندگان مجلس پس از وعده دولت برای واریز یارانه جایگزین حذف ارز ترجیحی آرد به حساب مردم، اعلام کرده اند بر اساس قانون بودجه، دولت برنامه مشخصی اعلام نکرده است.

برچسب ها: مجلس ، ارز ترجیحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته شما که هر رئیس جمهوری در هر دوره ای هر کاری انجام دهد آنرا توجیه مکنی و موافقی؟اگر در دولت و دولت های قبلی مدانستی که اینکار مفید است و اقتصاد کشور را نجات می دهد چرا در آنزمان که رئیس مجلس بودی(و مثل مدیر یک دبیرستان مجلس را اداره می کردی)اقدامی نکردی و حتی حرفی نزدی؟وضع فعلی مملک حاصل مدیریت جنابعالی و افرادی مثل شماست؟اگر می خواهی در مملکت کار مثبتی انجام دهی دست از سر مملکت بردار و بازنشسته شو!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما خودت برای هر کلمه چقدر می گیری؟ چقدر از امکانات ملت استفاده اختصاصی کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصلا" تو چرا حرف می زنی؟!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۲۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اموال بنیاد مستضعفان را پس دادی ؟؟
Germany
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
میلیاردها دلار رفت تو جیب آقازاده ها
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصولا این جور سئوال مطرح کردن کار یک آدم درستکار نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه ربطی به ایشان دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
این چون سهمی بهش نرسیده صداش در اومده...
آخرین اخبار