حداد عادل: بانوان باید در تصمیمات سیاسی حضور پررنگی داشته باشند

رییس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: قصد داریم الگوی حضور سیاسی بانوان را که از اول انقلاب تا الان در مورد آن صحبت کرده‌ایم تغییر دهیم.

غلامعلی حداد عادل در ضیافت افطاری بانوان شورای ائتلاف گفت: تاکنون هر وقت صحبت از حضور بانوان شده، شرکت در انتخابات و راهپیمایی‌ها به ذهن آمده که خوب است، اما کافی نیست و می‌خواهیم بانوان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های سیاسی حضور پررنگی داشته باشند.

گفتنی است، یکی از شاخص‌های اساسی توسعه پایدار و توانمندسازی، مشارکت سیاسی زنان در فرآیند تصمیم‌گیری‌های سیاسی  ملی و بین‌المللی است.

مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران نیز از جمله فرصت‌هایی هستند که بانوان می‌توانند نقش بسزایی در فرآیند تصمیم گیری کشور ایفا کنند.

میانگین حضور زنان در مجالس قانونگذاری دنیا حدود ۲۳ درصد است، اما ایران در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی شاهد حضور  ۱۶ نماینده زن هستیم که حدود ۵ درصد تعداد نمایندگان را تشکیل می‌دهند.

این آمار در حالی است که براساس برنامه ششم توسعه، این مقدار به ۳۰ درصد در منصب‌های مدیریتی برسد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب همچنین گفت: فقط در مسائل مربوط به حقوق زنان نیست که باید سراغ بانوان رفت، بلکه  انتظار تحرک و ابتکار بیشتری از بانوان داریم و می‌خواهیم با حضور بیشترِ این قشر برای آینده سرمایه‌گذاری تشکیلاتی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۲:۲۸ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
هنرمندی که باعث و مشوق ( فاحشگری )در جامعه و افزایش دزد و خفت گیر در جامعه شده و هزینه امنیت جامعه بالا می رود که این هزینه از جیب بچه یتیم و ایرانیان خارج می شود لذا تمام این هنرمندان و پشتیبانان آنها دزدان سفره بچه یتیم و فقیران و مردم ایرانند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۰۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اون یکی سیسمونیش را از ترکیه خرید .. ایشان سیسمونی را از کجا خریده
آخرین اخبار