علی نیکزاد گفت: احزاب باید ببینند برای تمدن اسلامی چه کاری می توانند انجام دهند و با چه روشی برای رسیدن به تمدن اسلامی ایفای نقش کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست کشوری حزب نسل نو با بیان اینکه حزبی در کشور ما به معنای واقعی وجود ندارد، گفت: احزاب نتوانستند جایگاه اصلی خود را پیدا کنند و به انگشتان دست حزبی پیدا نمی شود که به معنای واقعی حزب باشد، اینکه نسل نو مصمم و از بنا کار حزبی می کند کار درستی است. 

گفتنی است، فعالیت‌ حزبی در ایران نشان می‌دهد که این مسئله اساسی از مشروطه تاکنون، موفقیتی در عملی کردن اهداف خود نداشته است.

این عدم موفقیت دلایل گوناگون تاریخی، فرهنگی، سیاسی داشته که یکی از تأثیر گذارترین این عوامل این است که فعالان سیاسی ما نمی‌توانند بپذیرند، بطور جدی در قالب گروه‌ها و احزاب سیاسی برای رسیدن به قدرت و ساخت تشکل های سیاسی کوشش کنند.

حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در این باره می‌گوید « در کشور ما برای استقرار سیستم مدیریت یکپارچه و شکل گیری حداقلی احزاب فراگیر و موثر، آئین نامه و قوانین لازم موجود و کافی است اما اراده جمعی به‌منظور تحقق این اهداف وجود نداشته و این اراده ها تنها در حدواندازه حرف بروز می کنند. در بحث ضرورت احیا و یا ایجاد احزاب قوی در ایران، فعالان سیاسی «راست می‌گویند ولی چپ میزنند» و هرکس که مسئولیت می‌پذیرد، بر خلاف اهداف گروهی احزاب فعالیت کرده و حتی به آن افتخار هم می کنند.»

به گفته علی نیکزاد، احزاب نتوانستند جایگاه اصلی خود را پیدا کنند و به انگشتان دست حزبی پیدا نمی شود که به معنای واقعی حزب باشد اما احزاب باید ببینند برای تمدن اسلامی چه کاری می توانند انجام دهند و با چه روشی برای رسیدن به تمدن اسلامی ایفای نقش کنند چراکه تک  بعدی بودن احزاب در کشور مسئله شده است. 

به گفته بیادی، ریشه این مشکلات از الگو برداری اشتباه ایرانیان از غرب برای فعالیت حزبی و در نتیجه آن عدم پیوند طبقات گوناگون اجتماعی و فعالان سیاسی ناشی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام همش در این فکر هستم که ای کاش یکی از چهره های مردمی مثل حاج قاسم شهید جزبی به نام حزب مردم تشکیل می داد و همه مردم امکان عضویت در این حزب را داشتند و کم کم جای چپ و راست را در کشور میگرفت ومملکت را با انتخاب خود مردم و از بین اعضای این حزب مدیریت میکرد الان فکر کنم گزینه های کمی باشن برای تشکیل این حزب ولی سردار حاجی زاده یا سردار محمد از کسانی هستند که امکان این کار را دارند
United States of America
7891
۱۸:۲۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
جنگ جمل تموم نشده جنگ احزاب درست نکن. ما نون نداریم بخوریم که حزب تشکیل بدیم تو نون بده حزب الاحزاب تحویل بگیر.
Germany
حسین مرتضایی فرد
۰۲:۳۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقا اجازه بده ثمرات چند دسته اصلاح گرا واصول طالب را جمع کنیم میام باهم هزب یزنیم.واقعا به دنبال خدمتی به ایران راهی باز کن که هرکس راحت وبدون هزینه بدون نشستن در اتاق بسته با یک تلفن ایده واختراعش ثبت بشه واحدی نتونه انرا مصادر وبه نفع خود تغیر بده .با یک تلفنی که با کارت ملی هرشخص فعال می شه .ان.قت تمدن سازی وتکنولوزی نو جمع کن وبه دنیا صادر کن .چرا گدایی از حق الناس وبیتالمال .راه ثبت اختراع وارزش علم را به عنوان نماینده مجلس در ایران راه بنداز نتیجه را با ملتت درو کن
از یهودی بعد جنگ جهانی دوم یاد بگیر که تا دید علم به مرحله معجزه رسیده با لابیومافیا دولت بی احساس محاجم ومتخاسم امریکا کنار امد ودولتش را بومی سازی کرد وبرنده جنگ جهانی شد وامروز از طریق در دست داشتن علم دانشگاهای جهان جهان را ذاعقه سازی ومی چرخاند .وهمان یهودی تو کاسه تو گذاشته که ثروت بهتر است از علم چون موسس دانشگاه ونهادهای سازمان ملل خودش هست
برو به سمت تقویت علم در بین ملت درعمل نشان بده یک متفکر مخترع زودتر به پول می رسه از مافیای قدرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
یارانه سیصدتومانی باقوطی روغن ۴۰۰ هزارتومانی وپنیر۴۰ هزارتومانی واقعا همخوانی داره اضاف هم میاد. خداخیرش بده به هرکسی همچون فکری به نفع آحاد نداروفقیرمملکت کرد ه من که الان به فکرسفربه تایلند وآنتالیا هستم.فقط زبان بلدنیستم اگه کسی کتاب گرامرداره لطف کنه به من بده
France
7891
۲۲:۳۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
تحریم ها و گرانی کمر مردم را خم کرده بعدا تو انتظار داری حزب تشکیل بدهیم؟ اول جواب امریکا را با تودهنی بده ببین چقدر حزب تشکیل میشه.
آخرین اخبار