مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور از پنج مصوبه پایان سالی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خبرداد.

محسن اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: ۱۶ جلسه را در سال جاری داشتیم که در آخرین جلسه پنج مصوبه داشتیم.

براین اساس مصوب کردیم پروانه فعالیت احزاب « نسل نو »، «حزب خدمت و مطالبه مردمی ایران اسلامی» و انتخابات مجمع عمومی «حزب انجمن فارغ التحصیلان ایتالیا» تایید و صدر ماده ۱۵ اساسنامه اصلاح شود.

همچنین در خصوص گزارش حزب جمهوریت مقرر شد، دبیر کمیسیون بررسی لازم را درباره چگونگی و نحوه برگزاری انتخابات «حزب جمهوریت» انجام دهد.

کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و جمعیت‌ها، نهادی است که بر اساس ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب و جمعیت‌ها مصوب سال ۶۱ هیئت وزیران، تشکیل شده‌است.

وظیفه این کمیسیون بررسی درخواست تأسیس انجمن‌های سیاسی و نهادهای صنفی و ارائه آن برای صدور مجوز تأسیس به وزارت کشور و پس از آن معرفی به قوه قضاییه برای ثبت در آن قوه به منظور فعالیت رسمی تشکل است.

اسلامی همچنین در خصوص الکترونیکی کردن انجام فرآیند احزاب گفت: در این زمینه تکالیف قانونی داریم تا شرایط فعالیت علاقه مندان را سهل و آسان کنیم.

به همین جهت با همکاری مجموعه IT وزارت کشور به جمع بندی رسیدیم فرایند ها را به صورت پرتابل در وزارت کشور تعریف کنیم تا علاقه مندان به فعالیت در احزاب بتوانند با حداقل هزینه در وقت و زمان به فعالیت حزبی بپردازند.

گفتنی است، با راه اندازی سامانه فوق متقاضیان ثبت تشکل های حزبی و سیاسی می توانند فرایند ثبت و تاسیس تشکل خود را از طریق این سامانه پیگیری و با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت آن اقدام نمایند.

همچنین لازم است احزاب به محض برگزاری مجامع عمومی خود، مستندات و مدارک را نهایی کنند و ظرف مدت مقرر جهت بررسی برای کمیسیون ماده ۱۰ ارسال کنند.

پیش از این ۱۶ اسفند امسال این کمیسیون با تقاضای تاسیس یک کانون و صدور پروانه فعالیت دو حزب با گستره استانی موافقت کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
تأسیس حزب = هفت خوان رستم
آخرین اخبار