جانشین فرمانده سپاه انصار‌المهدی (عج) استان زنجان گفت: هزار و ۲۸۱ گروه جهادی تخصصی و عمومی در استان زنجان سازماندهی شده و دارای شناسه سازندگی هستند.

سردار طهماسبی گفت: بیش از ۷۰ هزار گروه جهادی در کشور سازماندهی شده که هزار و ۲۸۱ گروه جهادی تخصصی و عمومی در استان زنجان سازماندهی شده و دارای شناسه سازندگی هستند.

او یکی از مهمترین برنامه‌های این گروه‌های جهادی را محرومیت زدایی و آبادانی دانست و گفت: به ۵۷ روستا از جمله روستا‌های گیلانکشه، تشویر و دستجرده طارم؛ گوجه‌قیا زنجان، پری ماهنشان آبرسانی می‌شود.

به گفته جانشین فرمانده سپاه انصار‌المهدی (عج) استان زنجان بسیج در مدیریت اقتصاد مقاومتی نیز پای کار است و در استان ۵۸۶ صندوق با ۲۴ هزار و ۲۲۸ عضو ایجاد شده که مردم می‌توانند از این صندوق‌‎ها وام‌های مختلفی دریافت کنند.

سردار طهماسبی می گوید: یکی دیگر از عرصه‌ها، مدیریت فنی و محرومیت زدایی است و جهادگران در اجرای عملیات عمرانی، آبرسانی (کشاورزی و شرب)، احداث و مرمت مخزن، انتقال آب در روستاها، آبخیزداری، مسکن محرومان، مدارس، خانه بهداشت، ساماندهی مزار شهداء، راه ها، پل‌های روستاها، طرح‌های فرهنگی و ورزشی نیز فعالیت موثر دارند.

جانشین فرمانده سپاه انصار‌المهدی (عج) استان زنجان گفت: تعاونی‌های اشتغال زا نیز برای ایجاد شغل، کسب درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی ایجاد می‌شود.

سردار طهماسبی می گوید: قانون مصوب کرده که سپاه و بسیج می‌توانند در اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی ورود یابند؛ در یک مثال در زمینه آبرسانی به روستا‌ها طرح و نقشه لازم توسط آب و فاضلاب ارائه می‌شود و عملیات عمرانی توسط سپاه انجام می‌گیرد.

او گفت: با اینکه آب و فاضلاب در یکی از روستا‌ها برای اجرای عملیات آبرسانی مناقصه برگزار کرد، اما به دلیل شرایط و دسترسی سخت هیچ شرکتی در مناقصه شرکت نکرد، اما سپاه به این امر ورود کرده و توانست در صعب‌العبورترین مکان‌ها اقدام به حفر کانال و انتقال لوله آب آشامیدنی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.