حماسه رمز ماندگاری یک ملت است

جانشین فرمانده سپاه‌ انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: باید در کنار جهاد تبیین، جهاد روایت هم اتفاق بیفتد.

سردار  طهماسبی  با بیان اینکه از همه هنرمندان انتظار داریم که در حوزه جهاد تبیین و جهاد روایت چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی پای کار باشند و نقش‌آفرینی کنند،گفت: دستگاه‌های فرهنگی از جمله بسیج هنرمندان، ارشاد اسلامی در منعکس کردن همه مفاخر به نسل آینده وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

او ضمن گرامیداشت یاد شهید سیدمرتضی آوینی، گفت: صحبت کردن در مورد شهید آوینی کار هر کسی نیست چرا که نمی‌توان در یک روز به شخصیت این شهید والامقام پرداخت، بنابراین در این خصوص  باید سال‌ها تحقیق کرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه شهید آوینی در حوزه فرهنگ و هنر از جمله انسان‌های والامقام است ،می گوید: ما باید بیش از پیش این هویت را به جوانان و نسل‌های آینده منتقل کنیم.

او ضمن تاکید بر فضاسازی داخل شهر در جهت معرفی مفاخر استان زنجان به جوانان، گفت: استان زنجان مفاخر به نامی دارد و نشان دادن این مفاخر  به نسل‌های آینده همت و حمایت همگانی به ویژه استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و هنری را بیش از پیش می‌طلبد.

طهماسبی، احترام به مفاخر امروز را احترام به  نسل آینده دانست و گفت: یکی از کار‌های دشمنان در جنگ ترکیبی، ایجاد ناامیدی است و باید به جوانان اعتماد و از ظرفیت‌های آن‌ها در همه حوزه‌ها به ویژه در شناساندن مفاخر شاخص از طریق هنر استفاده کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان زنجان هم با تاکید بر توجه شاعران به اشعار حماسی،می گوید: دشمن از وحدت ملت وحشت دارد و شعر حماسی خود یکی از موارد وحدت‌آفرین است.

او می گوید: در سال های گذشته توجه کمتری به سرودن اشعار حماسی شده است در حالی که در فرهنگ ما نمونه‌ای بسیار زیبا از اشعار حماسی توسط فرودوسی سروده شده که بخشی از هویت این ملت است.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه مدنیت در ایران سابقه ۸ هزار ساله دارد،گفت: باید به ریشه و هویت خود افتخار کنیم و در نگهداشتن آن نیز کوشا باشیم.
حماسه رمز ماندگاری یک ملت و هویت یک ملت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.