به مناسبت هفته معلم از ۲۵ نفر اساتید برتر آموزشی در حوزه‌های هنری، فرهنگی و صنایع دستی تقدیر شد.

ستار خالدیان سرپرست دانشگاه هنر شیراز  گفت:  به مناسبت هفته معلم و با هدف هم افزایی میان دانشگاه های استان به ویژه دانشگاه پیام نور، بسیج اساتید استان و دانشگاه هنر شیراز برنامه هایی در سطح استان برگزار شد.

او گفت:  پارسال کنگره محمد (ص) در آیینه ادب و هنر برگزار شد که با مشارکت بسیج اساتید استان و دانشگاه هنر شیراز و دیگر نهاد های فرهنگی به مناسبت هفته معلم از اساتید برتر در حوزه های مختلف هنری تقدیر شد.

حامد تقوایی دبیرکل کنگره بین‌المللی محمد پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر نیز در این مراسم  گزارشی از کنگره پارسال را ارائه داد.

او گفت: هدف از برگزاری این کنگره جهانی استفاده از ظرفیت های دانشگاه و اساتید دانشگاه در ارتباط با جامعه است که شروع این کار از مرکز آفرینش های هنری استادان دانشگاه بود و اساتید دانشگاه در کنار متخصصان غیر دانشگاهی دست اندرکاران اصلی این کنگره  بوده اند که نهادهای دیگر نیز همراه شدند و ترکیبی از اندیشه، دانش و هنر را داریم که تاثیر بیشتری دارد.

تقوایی گفت: هدف دیگر این کنگره هویت بخشی شهر شیراز در جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) و تثبیت جایگاه شیراز به عنوان قطب ادب و هنر است.

همچنین حجت الاسلام کلانتری در این مراسم گفت: :فعالان عرصه ادب و هنر باید پیام و بشارت پیامبر(ص) را به عالم برسانند که جهان پایان خوب و خوشی دارد زیرا فردایی بهتر از امروز پیش روی بشریت است.

او گفت: پیامبر ما پیامبری است که باید دینش، آیینش، عدالتش،محبتش و عشقش جهان را بگیرد و همه از وجود او بهره‌مند شوند.

در پایان این مراسم حامد تقوایی دبیر کل کنگره بین‌المللی محمد پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر،مجید میکائیلی مسئول کانون بسیج هنرمندان استان فارس  به خاطر  حمایت از امور فرهنگی به ویژه در کارهای هنری، اساتید دانشگاه های هنر شیراز ، پیام نور، بسیج اساتید و حوزه صنایع دستی تجلیل شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار