رئیس کمیته اطلاع‌رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دریافت و تزریق دز چهارم واکسن کرونا برای گروه سنی پرخطر خبرداد.

محمد پهلوان گفت: با توجه به اهمیت و حفظ شرایط ایمنی گروه‌های پرخطر در برابر ویروس کرونا و اینکه از واکسیناسیون دز سوم آن‌ها حدود پنج ماه می‌گذرد، پزشکان توصیه می‌کنند که این گروه واکسن دز چهارم را دریافت کنند.

او گفت: هر چند در حال حاضر ویروس کرونا در جامعه با سرعت آهسته‌ای در حال گردش است، اما این گروه بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر این ویروس دارند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به این شرایط گروه‌های سنی پرخطر که تاکنون واکسینه نشدند یا از دوره ایمنی واکسن آن‌ها مدت زیادی گذشته برای واکسیناسیون دز چهارم هر چه سریعتر اقدام کنند تا سطح ایمنی بدن آن‌ها افزایش یابد و نگرانی‌ها از احتمال آسیب‌پذیری در مقابل این ویروس کاهش پیدا می‌کند. 

پهلوان گفت: گروه‌های پرخطر شامل افراد بالای ۷۰ سال و افراد دارای بیماری‌های خاص به ویژه کسانی که مبتلا به سرطان‌ها هستند و شیمی‌درمانی می‌شوند، در اولویت دریافت دز چهارم واکسن کرونا قرار دارند.

او گفت: این افراد باید حداقل چهار ماه از تزریق دز سوم آن‌ها گذشته باشد و هر نوع واکسنی که در دز سوم تزریق کرده‌اند را در دز چهارم دریافت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.