رئیس بخش عفونی مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا (ع) گفت: پس از گذشت بیش از دو سال از شروع پاندمی کرونا، فعالیت بخش کرونای این مرکز درمانی به دلیل مراجعه نکردن بیمار مبتلا به کرونا پایان یافت.

رزیتا خداشاهی گفت: طی یک ماه اخیر ورودی بیماران مبتلا به کرونا به بخش‌های بیمارستان کمتر شده بود و بعد از چند روز نیز ورودی اورژانس کرونای این مرکز درمانی به صفر رسید که پس از ترخیص بیماران بستری در بخش در عمل بخش کرونای بیمارستان امام رضا (ع) تعطیل شد.

او گفت:بیماران با پی. سی. آر مثبت و یا مشکوک به کرونا همچنان در این مرکز درمانی تحت مراقبت هستند و در صورت مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به این مرکز درمانی، در اتاق ایزوله تحت مراقبت قرار می‌گیرند و اگر روند مراجعه بیماران به طور مجدد سیر افزایشی پیدا کند دوباره بخشی از بیمارستان امام رضا (ع) به درمان بیماران کرونا اختصاص خواهد یافت.

رئیس بخش عفونی مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا (ع) گفت:  طی چند روز گذشته آخرین بیمار کرونا از این مرکز ترخیص شد. همین الان در دنیا برخی از کشور‌ها در شرایط عود بیماری کرونا هستند بنابراین نمی‌توان تصور کرد که بیماری کووید پایان یافته است و باید واکسیناسیون و استفاده مستمر از ماسک همچنان ادامه داشته باشد.

خداشاهی گفت: برای جلوگیری از مواجه شدن به سویه جدید بیماری کرونا نیاز است که دستورالعمل های بهداشتی به خوبی رعایت شود.

او گفت: به دلیل عود بیماری سرخک در کشور افغانستان باید مراقب علائم ابتلا به این بیماری بود، اما تاکنون موردی از بستری بیمار بزرگسال مبتلا به سرخک نداشته ایم، اما کودکانی که به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، واکسیناسیون آن‌ها به تعویق افتاده است در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند بنابراین برای انجام واکسیناسیون این دسته از کودکان باید هر چه سریعتر اقدام شود.

رئیس بخش عفونی مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا (ع) گفت: ابتلا به سرخک در کودکانی که واکسینه نشده اند شدیدتر است بنابراین باید به سرعت واکسیناسیون کودکان تکمیل شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اشرف
۰۶:۰۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیمارستان امام رضا بخش بستری درحال حاظر تخت خالی برای بیمارعفونی ندارد