جشنواره سراسری علمی، پژوهشی و فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان فجر تا فجر با هدف شناسایی آثار فاخر از بهمن پارسال آغاز شده و تا بهمن امسال ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام عربپور رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان امروز در جلسه کمیته جشنواره سراسری علمی، پژوهشی و فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان فجر تا فجر که در صدا و سیمای مرکز کرمان برگزار شد، به اهمیت نماز در قرآن و روایات پرداخت و گفت: در آیه قرآن آمده است که «اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ» از نماز کمک بگیرید و این موضوع نشان می‌دهد که اگر به نماز توجه کنیم دیگر کار‌های ما قابل حل شدن است.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: جشنواره فجر تا فجر از بهمن پارسال آغاز شده است و تا بهمن امسال ادامه دارد. به گفته او در این جشنواره تلاش شده است از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در زمینه نماز استفاده شود و برای برگزاری جشنواره ۳ کمیته علمی، پشتیبانی و اطلاع رسانی تشکیل شده است و رئیس جشنواره شخص استاندار است.

حجت الاسلام عربپور می‌گوید: آثار برگزیده استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند.

او به تقویم جشنواره اشاره کرد و گفت: طی ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر فراخوان برای ارسال آثار منتشر می‌شود و اختتامیه این جشنواره در ۲۰ بهمن خواهد بود. او تبلیغات محیطی در فضای مجازی و حقیقی، نشست با اصحاب رسانه و ... را از جمله اقدامات صورت گرفته برای تبلیغ جشنواره فجر تا فجر عنوان کرد و گفت: دبیرخانه جشنواره در صدا و سیمای مراکز استان‌ها مستقر خواهد شد و جلسات کمیته هر ۴۵ روز یک بار برگزار می‌شود.

احمد علی رمضانی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز در این نشست گفت: اولین چیزی که در قیامت سوال می‌شود، نماز است.

او می‌گوید: زمان بندی جشنواره در سایت‌ها و مطبوعات از سوی همه دستگاه‌ها اطلاع رسانی شود.

مدیرکل صدا و سیما مرکز کرمان از همه دستگاه‌ها برای مشارکت و تولید محتوا و آثار در زمینه نماز درخواست همکاری کرد و گفت: اعضای کمیته بودجه مورد نیاز خود را برای اقدامات خود در زمینه این جشنواره اعلام کنند.

جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان فجر تا فجر با هدف بهره گیری از ظرفیت‌های فعال و خودجوش فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در ترویج فرهنگ اقامه نماز، نشان دادن کارکرد‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نماز و شناسایی، معرفی و حمایت از آثار فاخر فرهنگی ـ هنری نماز و کمک به تولید و انتشار گسترده‌تر این آثار در جامعه با محوریت علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی با رویکرد نماز در قالب‌های متنوع به صورت ملی در دو مرحله استانی و کشوری از بهمن ۱۴۰۰ آغاز و تا بهمن ۱۴۰۱ ادامه دارد و اقشار مختلف جامعه می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. تصاویر در واحد خبر موجود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار