امام جمعه موقت ریحان شهر گفت: ارز۴۲۰۰تومانی ذاتا فساد است، چون به کام کشور‌های همسایه می‌باشد موادغذایی مانند روغن به این کشور‌ها قاچاق می‌شود.

حجت الاسلام ایزدی امام جمعه موقت ریحان شهر در خطبه‌های نماز جمعه گفت:در طول سال‌های گذشته پرداخت ارز ترجیحی موجب فساد شده بود و افراد کالا را با ارز ترجیحی وارد و با قیمت سایه که براساس بهای بازار آزاد تعیین می‌شود، عرضه می‌کردند، اما با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دیگر شاهد رانت‌هایی از این دست نخواهیم بود.

اومی‌گوید: آمار‌های جهانی نشان دهنده این است گرانی‌های اخیر درهمه کشور‌ها اتفاق افتاده است، زیرا جهان متاثر ازجنگ اوکراین و روسیه که ۳۰ درصد غله (گندم) جهان را این ۲ کشور تامین می‌کنند، می باشد.

حجت الاسلام ایزدی گفت: دولت مردمی اگر سراغ حذف ارز ترجیحی می رود برای این است که جلوی قاچاق را بگیرد، روغن به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود، مسئولان دستگاه اجرایی قول دادند یارانه مواد غذایی مستقیم به حساب مردم واریزشود.

اوگفت: ارز۴۲۰۰تومانی ذاتا فساد است، چون به کام کشور‌های همسایه می‌باشد موادغذایی مانند روغن و ... به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود.

حجت الاسلام ایزدی می‌گوید:مردم نگران گرانی‌ها نباشند. حذف ارز فسادستیزی را به دنبال خواهد داشت و با توجه به این که مجلس به دنبال شفافیت‌سازی است ، شاهد رفع مشکلات عدیده‌ای در این زمینه خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۰۷:۰۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
برا یکبار هم شده حقوق و دستمزد ما رو هم با کشورهای همسایه مقایسه کنید .
حقوق و دستمزد ب ریال ولی قیمت ها ب دلار !
ما هم مردمانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما که ۹۵ درصد کالاها را به قیمت جهانی و بالاتر به ما میدید تا قاچاق معکوس نشه ، پس این ۵ درصد باقیمانده هم به قیمت جهانی بدید البته به شرطی که حقوق دلاری هم به مردم بدید .
حداقل حقوق تو دنیا ۳۰۰۰ دلاره یعنی حدود ۸۵ مبلیون .
یا قیمت دلار و حقوق دستمزد را به سال ۹۶ برگردونید ، تا بتونیم لااقل یک ماشین بخریم .
الان نصف ۹۶ هم حقوق نمی گیریم .، در صورتی که با افزایش ۷ برابری قیمت دلار ، قیمت محصولات کارخانجات ۱۰ یا ۱۲ برابر شده و سود کارخانه دار هم ۱۰ برابر ۹۶ شده ‌.و درامد دولت هم از فروش دلار ۵ تا ۷ برابر شده ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بررسی کارشناسان نشان میدهد قیمت کالاهای گوشت قرمز _ نان و روغن در افغانستان و عراق از ایران ارزانتر است پس قاچاق بهانه است